torsdag 1 september 2011

The Mall, björnar och klantighet

Hejsan!

Här är allt bra, förutom att det regnar idag. Alla är jättesnälla och trevliga och jag har till och med börjat lära känna lite folk utanför värdfamiljen. Igår eftermiddag följde jag med Alisha till hennes kompis Espe (som också var med oss till gymmet i förrgår). Vi gick (här går man överallt, att cykla verkar bara vara för de supersportiga) till gallerian (som jag tyckte var bra mycket bättre än vad ryktet hade antytt) där Prince George bästa shopping finns. Storleksmässigt skulle jag säga att den helt klart var mindre än Gränby Centrum men större än galleriorna inne i Uppsala, om det nu säger er något. Vi var i alla fall bland annat inne i en lite speciell butik som hette Spencer's och där de sålde minst sagt vulgära saker... Värt att nämna är också Alisha och Espes miner när de fick höra att jag aldrig använder ögonskugga och, vad värre är, aldrig har målat tånaglarna...

Gallerian från utsidan

När vi kom hem käkade vi vår första riktiga middag tillsammans hela familjen - grillat. Mums! Sedan bar det av till Alisha och Kaitlins morfar eftersom Dori skulle klippa gräset. Under tiden gick vi en lång promenad med Alaska och Alisha skrämde livet ur mig genom att berätta att det finns gott om björn där, att deras morfar faktiskt haft björn i trädgården och att vi därför nog borde prata högt och hela tiden. Gissa om jag blev skakis efter det och ryckte till vid vartenda litet prassel inifrån skogen!

Trots detta var det en trevlig promenad, för landskapet var väldigt vackert där. Vi gick precis bredvid floden fast ovanför branten, samtidigt som solen höll på att gå ner. Tyvärr hade jag lämnat min kamera i bilen så jag kunde inte ta några bilder. När solen gått ner blev det dock ganska kallt, och det märks att hösten är på väg även här, trots att det varit riktigt varmt de senaste dagarna.

Deras morfar hade en stor trädgård där han odlade allt möjligt, så med oss därifrån fick vi massor av äpplen, potatis, tomater, krusbär, körsbär (ja de har fortfarande körsbär såhär års), rödbetor och ärtor. Speciellt ärtorna är jättegoda att äta bara som de är, och även äpplena smakar underbart!

Efter besöket hos deras morfar gjorde vi en kvällsvisit på The Y, denna gång för att spela volleyboll. Det var tur för mig att Espe var med även denna gång, eftersom hon inte heller spelar volleyboll så vi kunde vara dåliga tillsammans. Så dålig var jag att jag till och med lyckades skada mig under den halvtimme som vi spelade. Helt plötsligt kände jag hur det gjorde väldigt ont i handleden varje gång jag slog till bollen, och när jag tittade efter upptäckte jag att jag var helt svullen och väldigt öm. Så det blev till att spendera den sista kvarten innan gymmet stängde på löpbandet och när vi kom hem fick jag sitta med is på svullnaden resten av kvällen. Det kan bara vara jag som är så klantig att jag lyckas med sådant här... Suck!

Vad som står på programmet idag är lite oklart, eftersom både Alisha och Kailtln fortfarande sover (själv vaknade jag så tidigt som åtta idag, så jet lagen sitter nog fortfarande i lite). Jag vet i alla fall att vi ska till The Y igen i eftermiddag, eftersom Dori volontärjobbar där idag. Då ska jag passa på att köpa ett medlemskort så att jag slipper snylta på familjens gästpass i fortsättningen. Annars får vi helt enkelt vänta och se vad dagen har att bjuda på!


Saknar er, kram!


3 kommentarer:

  1. :O Ylva jag respekterar dig som orkar skriva så mycket! Keep it going its very fun to read. Kul att höra att du mår bra med :D känns som antalet tjejer i klassen sjunkt med typ 40% sen du gick , iallafall i min närvaro xD men de e bara slå killarna lite extra :O hugs!

    SvaraRadera
  2. btw så e L mitt namn till min blogg men står för linda så du vet vem de e som kommenterar xD

    SvaraRadera
  3. Och jag respekterar dig som orkar kommentera så mycket, det är ännu roligare! :D
    Det är bra, bara visa dem vilka det är som bestämmer! ;D

    SvaraRadera