söndag 4 september 2011

Ness Lake

Hej på er!

Jag har nu varit i Kanada i en vecka och det allra mesta känns jättebra! Gårdagens strandbesök blev mycket lyckat - det var riktigt varmt och soligt (lyckades till och med bränna mig, såklart) och vi ägnade dagen bland annat åt att spela volleyboll. Doris bror samt brorson med fästmö var också där så vi var riktigt många på volleybollplanen. Jag fick ett ordentligt träningspass när det gäller överhandsserven och jag måste skryta lite och säga att jag faktiskt gjorde stora framsteg. Idag känns det dock i vänsterarmen att jag inte är en van volleybollspelare...

 Familjens egna volleybollplan i rejält motljus

Dori, Kaitlin och Kaitlins kompis (Alisha följde inte med till stranden eftersom hon hade läxor att göra)

Till lunch grillade vi hot dogs och wraps (mums) och efter ytterligare någon timmes volleybollspelande kom familjens vänner, som också har stuga/hus vid sjön, förbi med sin stora och väldigt snabba båt. De bjöd med oss på en åktur och jag fick se andra delar av sjön (som är väldigt flikig och visade sig vara mycket större än vad jag trodde). Naturen kring sjön är verkligen jättefin och överallt på sluttningarna längs stranden finns stora lyxiga hus (man börjar ju undra hur dessa människors riktiga hus ser ut om nu detta är deras sommarstugor...) med glasverandor, stora bryggor och snabba båtar. 

När vi kom hem blev det pizza till middag och senare på kvällen tittade jag på Dear John tillsammans med Dori. Filmen var bra men kanske inte en av mina absoluta favoriter, den var lite för ryckig med lite för plötsliga och osammanhängande vändpunkter för min smak.

Snart ska vi gå till kyrkan och senare idag ska jag äntligen ta och skaffa mig ett nytt simkort till min telefon! 

Puss o kram!¨


Här är förresten resultatet från onsdagens volleybollspelande:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar