tisdag 13 september 2011

Black, gold and white

Hej!

Mitt skåp i skolan

Så var man inne på sin andra skolvecka. I morse hade jag leadership igen, och jag måste säga att det redan är en väldigt rolig och givande kurs! Idag pratade vi om vad ledarskap är och lekte lite fler namnlekar, och läraren (som för övrigt är grym) lyckades uttala mitt namn nästan felfritt. Snacka om bra start på dagen.

Socials var långdraget som vanligt. Tror dock att det blir bättre när vi kommit förbi delen om Kanadas styrelseskick och går in på landets historia och dess roll i världshistorien. Efter ett dubbelblock i matte (som hittills inte är alltför svårt) och lunch med Alisha och ett par av hennes kompisar (ogillar starkt känslan av att inte veta vart jag ska gå eller vem jag ska äta med när det är lunch. Tur att Alisha och de är så snälla mot mig) hade jag novice chef. Jag tror och hoppas att kursen bli mer avancerad längre fram, för just nu känns det lite som att den är anpassad för årskurs 6 ungefär. Det vi gjorde idag var nämligen bland annat att fylla i ett papper med förkortningar för liter, milliliter, gram osv samt att påbörja en plansch med rubriken "Kitchen Safety" och en teckning med antingen något som man inte ska göra i köket eller något som man bör göra. Hmm... Men men, av kursöversikten att döma verkar det som att det kommer att bli lite mer action i framtiden i alla fall.

Dagens sista lektion (börjar faktiskt redan bli lite tröttsamt att ha samma lektioner varje dag, även om ordningen ändras något från dag till dag) var givetvis ceramics and sculpture, där jag, något förvirrad som vanligt, påbörjade en ram i lera.

Men, nu till det viktigaste. Vet ni vad jag gjorde idag? Jo, något som ni förmodligen aldrig trodde om mig:
Jag gick till skolans try out för cheerleading. Whaaat?! Jag? Fatta att jag kanske (om jag nu mot förmodan kommer med i laget och inte får ett psykiskt sammanbrott av hejarklacksramsan) kommer att hålla på med cheerleading det här året! Just det, det trodde ni inte om mig va? Inte jag heller kan jag säga, men om det är någon gång i livet man ska passa på att prova något nytt så är det ju nu, och möjligheten fanns rakt framför näsan på mig. Så varför inte liksom?

Hur som helst är nästa try out på onsdag och efter det får jag se om jag bli uttagen eller inte. Det hela hänger nog på hur många platser de har, för har de färre än antalet sökande lär jag vara den som ryker först...

Senare på eftermiddagen var jag på en annan typ av try out, nämligen för simklubben. Inte för att jag behövde visa någon simning, ja jag registrerade mig inte ens, men jag fick i alla fall chansen att prata med huvudtränaren om vilken grupp som passar mig bäst, och vi kom fram till att det nog är Senior/Junior Development, en "non-competitive" träningsgrupp som tränar fyra gånger i veckan. Att tävla någon gång hade ju i och för sig varit kul, men jag är inte redo att spendera 20 timmar i veckan i/vid bassängen det här året som klubbens elitgrupp gör. Vill ju ha lite tid för annat också... Hur som helst så bestämde vi att jag ska provträna med gruppen några gånger innan jag registrerar mig och betalar avgiften, så att jag vet hur det är innan jag bestämmer mig för något.

I morgon är det "Picture day" och därför ska jag se till att få ordentligt med skönhetssömn genom att gå och lägga mig nu!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar