söndag 18 september 2011

BBQ at City Hall

Hallå!

Veckan har gått fort och det är redan lördag. Ska berätta lite om gårdagen, som var lång och innehållsrik - och mycket lyckad!

Dagen började med att jag, Alisha och Dori åkte och gymmade en timme innan skolan. Lite segt var det att ta sig upp eftersom jag haft leadership både onsdag och torsdag, men efteråt kändes det som alltid efter ett ordentligt träningspass väldigt bra!

Skoldagen var som vanligt fram till sista halvtimmeslektionen innan lunch (ja, vi har en halvtimmes lektion innan lunch och sedan en timme av samma ämne efter lunchen, helt idiotiskt), då det var great assembly för alla i grade 12. Där pratade rektorn och några andra personer om skolan, regler, schemat, och om diverse klubbar och aktiviteter som skolan erbjuder utanför skoltid. Najs!

Över lunchen hade skolan ordnat en pizzalunch för alla internationella studenter (vilket var säkert 30 stycken, i stället för de runt 10 som jag hade väntat mig). Vi käkade pizza och frukt (vilket var väldigt gott), hade allmänt trevligt och fick bland annat en inbjudan till en vandringstur som kommer att hållas på skoltid någon gång i början av oktober, om jag inte minns fel.

Efter lunchen hade jag novice chef och vi bakade minimuffins. Varje bord (6 st) bakade olika sorter och sedan fick alla en av varje sort. Plus en av varje sort att ta med sig. Så allt som allt åt jag 12 muffinsar under eftermiddagen... Inte det smartaste, vilket jag återkommer till senare.

Kl 3 på eftermiddagen skulle det hållas en barbeque för alla Prince Georges internationella studenter (både high school och college/universitet) och jag var därför tvungen att ta ledigt från sista lektionen. Jag hade pratat med läraren innan och hon hade sagt att det var helt okej, så jag trodde att det bara vara att gå därifrån. Men icke sa nicke - man måste ha med sig en lapp från sina föräldrar som ger en tillåtelse att lämna skolan och sen måste man gå till "the office" för att checka ut, dvs få en gul lapp som man sedan tar med sig tillbaka till sin lärare. Sen får man gå.

Jag, Carla från Tyskland (som är här i 10 veckor) och Daniela fick skjuts till City Hall av Carlas värdmamma. Väl där väntade ännu mera mat i form av hot dogs, hamburgare, chips, ostbågar, grönsaker och frukt, efter att vi hade gått till Shecanabordet för att få våra deltagarlappar att hänga runt halsen och en Shecanaklisterlapp att fästa på armen. Mellan tre och halv fem gick alla mest runt och minlgade (vilket var väldigt trevligt, fick chansen att prata med många av de andra Shecanastudenterna. Jag, Daniella och Carla passade även på att snacka med en av de tyska killarna som också är simmare, och vi bestämde att vi ska gå och simma nästa vecka. Najs!), det var ett par stycken som pratade (även om jag inte lyssnade särskilt noga) och vi fick gå in i stadshuset och kolla runt. Vid halv fem var det dags för borgmästaren att hålla tal och sedan skära upp den stora och väldigt vackra tårtan. Vid det här laget var jag väldigt väldigt mätt efter att ha satt i mig hur mycket som helst under hela dagen, men jag kunde ju inte gärna säga nej till tårta när den var gratis och allt. Dock, måste jag erkänna, mådde jag inte särskilt bra efteråt...

I alla fall, efter tårtkalaset samlades alla studenter på trappan för fotografering, innan vi klev på en buss för att få en guidad sightseeingtur genom stan. Också den var väldigt trevlig, även om jag var med upptagen av att snacka med de andra än av att lyssna på guiden.

Här är bilder från eftermiddagen:

 Daniela

 Daniela och jag 

Tårtan! (Som förresten var sjukt god)

Gabriela (Ecuador), Daniela (Ecuador) och Lea (Tyskland) 

Några av oss Shecanastudenter bakom borgmästarens bord.  


Inne i stadshuset hade de satt upp världskarta där man kunde sätta ut nålar på de platser man kom ifrån. Så jag satte självklart en nål på Uppsala!

Några av oss framför den uppstoppade grizzlybjörnen som de hade ställt fram framför huset


Uppställning av alla studenter för fotograsfering. Längst till vänster ser ni några av Shecanastudenterna

Måste säga att den ser ganska mycket harmlösare ut än vad den förmodligen var när den levde... 

Borgmästaren och co. skär upp tårtan. Jag och några till lyckades få en bit av den här tårtan och slapp därför stå i kö för att få av den andra, färdiguppskurna tårtan. 

Bussen under sightseeingturen

Allt som allt var det en väldigt lyckad eftermiddag och jag önskar att den hade varat längre. Kvällen var inte så dum den heller förstås, jag gick till youth group med Alisha och Kaitlin och blev kvar där till ungefär tio. Vid det laget var jag så trött att jag höll på att somna, och bestämde mig därför för att gå hem och lägga mig. Fastnade dock i boken som jag håller på och läser, Miss you most of all, så det slutade med att jag inte somnade förrän 12 i alla fall.

I morse hade vi den traditionella lördags-brunchen, denna gång bestående av Eggs Benedict (orkar inte beskriva så ni får läsa själva). Det var i alla fall väldigt väldigt gott!

Hoppas att allt är bra där hemma!

Pussokram!

1 kommentar:

  1. Borgmästare Ylva, ja det ligger ändå rätt bra i munnen måste jag säga!:-D

    SvaraRadera