söndag 25 september 2011

In the djungle

Hallå!

Igår var det "spirit day" på skolan med temat djungel. Själv hade jag inte haft tid att fixa något att ha på mig, så det slutade med att Dori letade rätt på ett av Alishas gamla plagg åt mig. Resultatet:

Ylva goes leopard (om ni inte ser det så är armbandet också leopardmönstrat)

Efter skolan följde jag med en av tjejerna från min leadershipklass, som för övrigt också är en av cheerleadinglagkaptenerna, till veckans football game - Duchess Park vs Quesnel. Vädret sög och spelet var väldigtförvirrande, men nu har jag i alla fall sett min första amerikanska fotbollsmatch och lärt känna ytterligare lite trevligt folk!
De gula spelarna är från Duchess. Och självklart var det Duchess som vann matchen till slut!

Efter fotbollen gick jag i regnet hela vägen till bowlinghallen för att bowla med Shecanagänget. Det var mycket trevligt även om bowlingformen inte precis var på topp. 




Som avslutning vill jag bara visa var vi gjorde på ceramics i torsdags - färgcirkeln i kakor med glasyr:



Och det bästa var såklart att vi fick äta kakorna när vi var klara!

I morse kom Alisha och Kaitlins kusinbarn på tre respektiva fyra år hit och vi åt chocolate chip-pankakor till frukost, lekte med duplo, målade och åkte till lekparken. Senare åkte jag och Dori till UNBC (University of Northern British Columbia) för en rundtur med temat miljö och hållbar utveckling. Det var intressant och även kul att få se lite av universitetet, som var väldigt fräscht och fint! I kväll väntar basketmatch på univeristetet, ska bli kul!

Saknar er alla, hoppas att livet leker hemma i Sverige! 
Pussokram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar