onsdag 14 september 2011

Picture day

Hej!

Idag hade vi skolfoto. Mitt under lektionen blev alla elever (i ordning efter årskurs och efternamn) kallade till skolans stora gympasal där man köade en stund, lämnade in sitt kuvert med beställning och pengar, blev fotad ("klickklicktacknästa") och gick tillbaka till lekitionen. Allt gick väldigt snabbt, hann knapp börja le förrän fotografen hade fotat klart. Jag beställde i alla fall några bilder i olika storlekar så jag hoppas att de blev bra.

Efter ett plågsamt segt dubbelblock i socials gick jag och Daniela (från Ecuador) till Student Council-möte under lunchrasten. Student Council är en grupp elever som organiserar temadagar och andra event på skolan under året, och de träffas varje tisdag. Det verkade riktigt kul och jag tänker nog fortsätta gå dit.

Under eftermiddagen har jag hunnit med att få en inbjudan till pizzalunch på skolan för alla utbytesstudenter, uthärda utfrågningar om marijuana från mina bordskamrater under Novice Chef, ta ledigt från fredagens ceramics and sculpture (på fredag är det nämligen barbeque i stadshuset för alla stans internationella studenter) och att göra läxor (något som jag glömde bort igår), bland annat detta:



Ikväll väntar min första simträning med Prince George Barracudas. Nervöst men kul!

Saknar er alla!
Pussokram!

1 kommentar:

  1. Det här med marijuana får du nog utveckla lite! /Johan

    SvaraRadera