fredag 2 september 2011

Bokhyllebygge och skolbesök

God morgon eller dag eller kväll eller vad det nu är!

Gårdagen blev mer spännande än vad jag hade räknat med - Dori och jag åkte nämligen till vad jag tror är typ centrum för lärande här i Prince George för att få mig registrerad för skolan. Det gick väldigt snabbt och smidigt, det enda jag behövde göra var att svara på lite frågor som i vilket land jag är född, vilket mitt modersmål är och vilken skola jag ska gå i medan en kvinna fyllde i några papper. Men det visade sig snart att detta inte var allt som behövdes göras, utan jag var sedan tvungen att lämna de pappren i skolan för att få mig registrerad. Så jag och Alisha gick till skolan, lämnade in de gamla och fick ett nytt häfte med papper att fylla i. Jag kommer att berätta mer som skolan sedan när jag väl har börjat, men jag kan redan nu säga att den är väldigt fräsch, snygg och modern, vilket i och för sig inte är så konstigt då den bara är typ ett och ett halvt år gammal.

När vi skulle gå hem spöregnade det och åskade, och dessutom började det hagla också. Så Dori kom och hämtade oss och skjutsade oss hem - skönt! Resten av eftermiddagen ägnade jag och Alisha åt att försöka bygga ihop min bokhylla, vilket väl gick sådär om jag ska vara ärlig. Trots att Dori (som var bra mycket händigare än jag) hjälpte mig senare på kvällen är hyllan fortfarande inte klar utan ligger halvmonterad på mitt golv:


Senare på eftermiddagen åkte vi till The Y igen eftersom Dori skulle volontärjobba där. Jag och Alisha fick en ordentlig genomkörare, vilket var väldigt skönt då men inte riktigt lika skönt idag... Något medlemskort blev det inte heller eftersom det kostar runt 400 dollar, vilket skulle motsvara ungefär 2500 kr. Så jag skjuter helt enkelt upp den frågan till senare.

Idag ska jag åka till skolan igen med Dori för att lämna in pappren jag fick igår. Jag ska även prata med en av skolans SYVar, eller vad man nu ska kalla dem, om vilket kurser jag ska läsa. Det ska bli väldigt kul att få se vad jag har att välja mellan, även om själva valet förmodligen kommer att bli svårt, som alltid när det gäller mig. Förhoppningsvis har Alisha eller Kaitlin en lista över alla kurser som jag kan titta på innan jag går dit, så att jag har något hum om vad som finns. Hur som helst - önska mig lycka till!

Några bilder på George från igår kväll när har hade kurat ihop sig på min säng medan jag och Dori jobbade med bokhyllan:


Är han inte typ världens sötaste!?

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar