fredag 16 september 2011

Höst

Hej allihopa! Hoppas att ni alla mår bra, saknar er som sjutton ska ni veta!

Måste bara börja med att säga att hösten tycks ha hittat hit till slut - från förra veckans högsommarvärme har vi nu gått in i något som verkar vara lågtryck för hela slanten - ihärdigt duggregn och svinkalla morgnar. Hade velat hålla kvar sommaren lite längre, men antar att jag redan fått min beskärda del och lite till. Och jag ska inte klaga då jag faktiskt fick skjuts både till och från skolan idag. 

Så, nu till annat. I tisdags simmade jag alltså med Prince George Barracudas Senior/Junior Development group. Det var okej - tränaren var trevlig och det var simmarna också. Grejen var bara att de allihopa är minst två år yngre än mig, och därför har jag bestämt mig för att inte träna med dem utan lägga ner simningen. Jag ska gå dit idag och köra med dem, men sen får det vara slut. Men, eftersom två andra utbytesstudenter på Duchess plus en tysk kille som går på en av de andra skolorna också är simmare så tänkte jag försöka dra ihop att vi kan simma tillsammans typ en gång i veckan. Låter najs, eller hur?

Igår var det dags för Cheerleading try out nummer två, och jag tror att jag gjorde okej ifrån mig. Spagatstretchingen var extra plågsam då jag fortfarande hade tärningsvärk från måndagens try out, och jag skämde ut mig något då en av lagkaptenerna var tvungen att bokstavera en av hejerramsorna för mig inför hela gruppen, men annars var det skoj. Dock är det inte alls särskilt många från grade 12 där, så jag jobbar hårt för att få med Alisha, och hon verkar rätt på. Nästa vecka väntar en eller två träningar, under vilka det ska bestämmas vilka som får vara med i laget. 

I övrigt rullar skolan på bra. Socials är tråkigt som vanligt men jag och min bordsgranne Mercedes har börjat ta för vana att ha ett litet förmiddagsfika under lektionen. Hon har alltid med sig kokostoppar, som är helt underbara, och jag kör på lite blandat - idag var det nötter och i morgon blir det persika/choklad-muffins från dagens Novice Chef. När det gäller matte hade vi ett quiz igår, med flervalsfrågor. Jag tror att jag gjorde okej ifrån mig, åtminstone trodde jag det när jag lämnade in det. När vi senare gick igenom ett häfte med liknande uppgifter kände jag min inte lika säker längre. Men eftersom det jag gör här inte räknas när jag kommer hem igen så bryr jag mig inte så mycket. På Ceramics håller jag fortfarande på med min ram, medan vissa är inne på sitt fjärde projekt, vilket gör mig lite stressad. Dessutom kommer jag att missa morgondagens lektion på grund av barbequen i stadshuset, som jag dock verkligen ser fram emot. 

Under lunchen idag gick jag till ett möte med skolans Art Club. Det verkar väldigt roligt, vi kommer bland annat att måla/trycka t-shirtar och måla skor.

Kramis!

1 kommentar:

  1. :O Ofta du inte ska simma Ylva?? o Cheerleading! du får skicka nån video sen ;D btw så kolla vi på ett klipp på youtube idag då en kille sa satfläsk o börja tänka jättemycket på dig då Ylva! Du är saknad :C Louisa var med oss ikväll och när vi cykla hem tillsammans hade hon din cykel xD kändes som vi hade lite ylva här då i alla fall x)

    SvaraRadera