söndag 7 augusti 2011

Frusna på en strand flög vi med drakar medan tiden flöt iland

Hej!

Efter en månad på vift (sommarstugan och Skåne med familjen och sen underbara Väddö med underbara vänner) är jag till slut hemma igen! Njuter av att att ha lägenheten för mig själv som omväxling (familjen är i fjällen). På schemat för nästa vecka väntar jobb, men också en hel del förberedelser inför min avresa som nu ligger mindre än tre veckor härifrån. Vart tog tiden vägen? Jag är visserligen sjukt taggad men har också sjukt mycket att göra. Känns det som åtminstone. Men å andra sidan så har jag faktiskt tre till stor del oplanerade veckor på mig, så jag bör hinna fixa allt innan jag åker.

Nästa vecka, medan lägenheten fortfarande är tyst och tom, har jag tänkt börja städa ur och tömma mitt rum. Packa ner sådant som jag garanterat inte kommer att ta med mig i flyttkartonger som sedan får stå nere i källaren i väntan på min återkomst. Förhoppningsvis slänga en hel del skräp som jag har hunnit samla på mig genom åren. Anledningen till att jag behöver tömma mitt rum är att min familj ska ta emot en utbytesstudent från Tyskland, en tjej i min ålder, som ska få bo i mitt rum. Tur för henne att hon får bo i ett så fantastiskt fint rum!

Sedan ska jag även börja fila på någon slags packlista (kommer att bli svårt kan jag lova) och gå ut på jakt efter presenter till min värdfamilj. Har jag förresten berättat något om min värdfamilj? Förmodligen inte, och jag varken orkar eller hinner göra det idag. Men jag lovar att göra det någon dag under veckan som kommer! Då ska jag även berätta mer om själva antagningsprocessen som pågått under det gångna året.

Ikväll väntar filmmmys i regnet med Miter och sen en relativt tidig sänggång. För i morgon ska jag vara på jobbet vid 8.00. Döda mig...




Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar