tisdag 23 augusti 2011

Packlista

Igår sa jag hejdå till Jorre som åker till London idag. Sorgligt var det, men hon kommer att få det grymt och jag är glad för hennes skull! Lycka till!

Och idag är det alltså jag som ska börja packa. (Vilket känns jättekonstigt - det är så många som har åkt iväg på sistone och det känns lite overkligt att det faktiskt är min tur.) Såhär ser min packlista ut (den var väldigt lång och extremt detaljerad så jag har kortat ner den lite):



På mig vid avfärd 

⎔ Mörka jeans
⎔ STS-t-shirt
⎔ Svart kofta
⎔ Gympaskor
⎔ Armbandsur
⎔ Ev jacka


I lilla väskan

⎔ Pass
⎔ Biljett
⎔ Visum
⎔ Plånbok
⎔ Mobil (fulladdad)


I handbagaget

⎔ Lista med viktiga telefonnummer och adresser (värdfamiljen, STS, banken osv)
⎔ Lypsyl
⎔ STS-handboken
⎔ Reseinstruktioner från STS⎔, och reseeskorterna⎔)
⎔ Claim form
⎔ Telefonbankenpapper
⎔ En uppsättning underkläder
⎔ 1 liten handduk
⎔ Svensk bok
⎔ Glasögonfodral
⎔ Papper från STS om Prince George och Duchess Park
⎔ Anteckningsbok + 2 bläckpennor
⎔ Dator (inklusive laddare⎔ och datorväska ⎔)
⎔ Kamera (fulladdad)
⎔ Sladd för att föra över bilder till datorn
⎔ Toapapper
⎔ Deo
⎔ Kvitton på incheckat bagage
⎔ Mapp med STS-papper
⎔ Försäkringspapper
⎔ 1 paket plåster
⎔ Litet paket våtservetter
⎔ Ett par sockor


I stora väskan

Kläder
⎔ 1 par jeans
⎔ 2 par shorts
⎔ 7 linnen
⎔ 6 t-shirtar
⎔ 3 tröjor
⎔ 3 skjortor
⎔ 4 bh
⎔ Trosor (alla)
⎔ Ca 15 par strumpor
⎔ 1 par sockor
⎔ 5-10 par steps
⎔ Ev en kjol
⎔ Ev 1 par mjukisbyxor
⎔ 1 par genomskinliga nylonstrumpor (OBS: hela!)
⎔ 1 par svarta strumbyxor

Sovkläder
⎔ 3 par pyjamasbyxor
⎔ 2 sovtröjor


Träningskläder
⎔ 3 par träningsshorts
⎔ 2 tränings-bh
⎔ 5-10 träningst-shirtar
⎔ Tjocktröja

Ytter-/vinterkläder 
⎔ Jacka (trenchcoat)
⎔ Regnjacka + regnbyxor
⎔ Underställ
⎔ 2 mössor
⎔ 2 par vantar
⎔ 1 tunn sjal

Skor
⎔ Vinterskor?
⎔ 1 par klackskor?

Simgrejer
⎔ 1 träningsbaddräkt
⎔ 1 träningsbikini
⎔ 2 tävlingsbaddräkter
⎔ 1-2 handdukar
⎔ Kasse (fenor⎔, dolme+snodd⎔, snorkel⎔, platta⎔, ev paddlar⎔, kasse⎔)
⎔ 3 badmössor
⎔ Simglasögon
⎔ Ev US-jackan

⎔ 2,5 bikini

Övrigt
⎔ Smink
⎔ Necessär med innehåll
⎔ Lite kontanter
⎔ Kameraladdare
⎔ Mobilladdare
⎔ Adapter
⎔ 9 par linser
⎔ Linsvätska
⎔ Digital fotoram (laddad med bilder)
⎔ Plattång
⎔ Volymtång?
⎔ Presenter till värdfamiljen
⎔ 1 påse djungelvrål
⎔ 2x200 g marabou
⎔ 1 bok på svenska
⎔ 3-4 nagellack
⎔ Ev miniräknare
⎔ Smycken


Den är ganska lång ändå, trots revideringen, eller var säger ni? Och allt detta ska jag alltså få ner i en väska (bortsett från handbagaget) som inte får väga mer än 23 kg. Jag kommer nog mer än en gång bli tvungen att tänka om och "kill my darlings". Men det mesta finns ju ändå att köpa i Kanada, så det löser sig nog. Blir till att slänga de billigaste grejerna överbord och behålla sådant som är för dyrt för att köpa nytt.

Då är det dags att sätta igång då. Om jag hinner avlägger jag rapport här ikväll.

Nu: önska mig lycka till!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar