måndag 15 augusti 2011

It can only get better

Sådärja. Då var datorn fixad! Eller fixad och fixad, det går fortfarande inte att komma ut på nätet här hemma. Däremot funkar det på andra ställen, tex hos mina kusiner eller hos de vi var hos igår. Därför har jag dragit den extremt geniala slutsatsen att det är något fel på antingen vårat nätverk eller på min dator (eller båda två) som gör att jag inte kommer ut på nätet. Så jag får helt enkelt nöja mig med familjedatorn tills jag åker och hålla tummarna för att det fungerar hos min värdfamilj!

Dagen har ägnats åt jobb, en löprunda och en shoppingrunda. Inhandlade bland annat små reseschampoförpackningar och en present till värdfamiljen. Tyvärr gjorde sig min oerhört opraktiska beslutsamhetsångest påmind, vilket resulterade i att jag kom hem med betydligt färre saker än jag tänkt. Det kommer med andra ord att bli fler turer på stan innan jag åker.

Var även inne på banken och kontrollerade att det går att ta ut pengar i Kanada med mitt kort. Dock tillkommer det en avgift på 35 kr varje gång man tar ut, och jag hoppas därför att jag kommer att kunna upprätta ett nytt konto i någon kanadensisk bank, så att jag slipper göra så stora uttag och gå runt med så mycket kontanter.

Ikväll har jag gett min kära mor det fantastiska förtroendet att få klippa mitt hår. Det ska dock bara toppas (vilket förresten verkligen är på tiden, senast jag klippte mig var över ett år sedan) eftersom jag håller på att spara ut mitt hår. Det var så länge sedan jag hade långt hår (om jag nu någonsin haft det), och jag vill därför testa om jag överhuvudtaget kan ha det... Förmodligen inte. Jag menar, har mitt hår någonsin betett sig som jag velat?

Ska även på nån basketmatch som Frida lurat med mig på. Det blir min första basketmatch, och jag hoppas att det blir en mer lyckad "första gången" än vad Håkan Hellström blev... I värsta fall får vi väl göra som jag gjorde då - gå därifrån och hitta på något roligare!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar