torsdag 18 augusti 2011

Du är välkommen in

Tillbaka vid min egen dator kan jag skriva ett lite länge inlägg när nu blogspot äntligen fungerar igen. Idag har jag alltså flyttat ner mina kartonger i grannens källarförråd (tack får lånet), tagit en misslyckad springtur samt hunnit med att blöta ner Luisas sängkläder (hade hängt ut dem på vädring innan jag gick och duschade. När jag kom ut igen spöregnade det...) innan jag, mamma och Johan åkte ut till Arlanda för att möta Luisa. Lite nervöst var det allt, vilket det inte alls hade behövt vara eftersom hon är så himla gullig och bara allmänt jättetrevlig! Vilket inte jag var när jag spöade henne (och Johan och Axel) på Settlers...  Det var i alla fall väldigt kul att spela och jag måste säga att hon var riktigt skillad för att vara nybörjare!

I morgon börjar hon skolan så jag och Johan följer henne dit. Sedan väntar lunch på stan med Jorge och diverse andra bestyr, innan det är dags för säsongens andra simträning! Usch och fy vad dåligt det kändes i tisdags, och någon avsevärd förbättring lär inte ha hunnit ske sedan dess. Men, måste ju komma i form igen efter den rätt så slöa sommaren, särskilt om det nu blir så att jag simmar med någon klubb i Prince George. Vill ju inte precis komma dit och simma som en, tja, ko?

Fortfarande syns inte skymten av ett visum, vilket börjar bli ganska stressande. Däremot har jag fått ett livstecken från Prince George, nämligen ett mail från min "area representative", som bland annat föreslog en träff för alla utbytesstudenter i stan. Kul!

Det har varit en lång dag och sängen är fortfarande obäddad och täckt med kläder och annat, så ska nog börja dra mig snart. Sov gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar