fredag 19 augusti 2011

It's Friday

Såhär på fredagskvällen sitter jag bekvämt tillbakalutad i soffan och tittar på när Luisa, Johan och Axel spelar Mariokart. Har just finslipat min packlista, och den börjar så småningom anta en slutgiltig form som ni senare ska få ta del av! Jag var tvungen att göra vissa ändringar eftersom jag som bekant bara får ha med mig en väska i stället för två. Kollade med mormor och hon hade som tur var en väska som förhoppningsvis är tillräckligt stor, så hon tar med sig den när hon kommer på söndag. 

Fredagen firades av vädergudarna med strålande sol. Åtminstone var det väldigt fint i morse när jag, Johan och Luisa tog en promenad runt området, pekade ut vår gamla skola och närbutiken och pallade äpplen från kommunens äppelträd. Mys! Efter ytterligare en fantastisk ledig-vill-ha-mat-snabbt-och-enkelt-lunch (den gamla klassikern stekt falukorv) bar det av ner till stan för att visa Luisa vägen till skolan. Om ni är intresserade av hur hennes första skoldag var får ni checka in hennes blogg!

Lunchade med Jorge, vilket var mycket trevligt. Hon åker till svenska skolan i London om några dagar, och jag önskar henne tusen lycka till! Sedan växlade jag pengar och hann med en blixtvisit hos optikern innan det var dags för träning. Och, hör och häpna, träningen gick faktiskt riktigt bra! Kul!

Nu väntar det traditionella fredagsmyset, kanske med ett spel eller en film. Jag hoppas att alla ni som har haft skola idag hade det bra och njuter av er helg innan det verkliga helvetet börjar! Som en lite påminnelse vill jag bara säga att själv börjar jag inte skolan förrän den 7... Gillas!

Ha det bäst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar