måndag 22 augusti 2011

Inte ett visum i sikte

Om mindre än fem dagar åker jag till Kanada (yeeeey) och jag har fortfarande inte fått mitt visum (noooo). Det känns inte riktigt helt okej, men jag ringde till STS idag och de sa att jag inte skulle oroa mig, för de hade pratat med ambassaden och visumen är på väg. Tur det i alla fall!

Annars har dagen varit toppen - först något av en sovmorgon (numera sover jag på en madrass i vardagsrummet, eftersom mormor har lånat min säng), sedan inhandlande av det sista jag behöver innan jag åker (presenter, linser och ett grenuttag), vilket följdes av en mycket mysig lunch på stan med mormor. Eftermiddagen ägnades åt chill hemma med mormor och Luisa samt träning. Och ikväll har vi tittat på bilder i boken om Luisas hemstad och hon har berättat. Kul!

I morgon är en stor dag. Då ska jag nämligen börja packa! Jag har ingen aning om hur lång tid det kommer att ta, och jag kommer absolut inte att kunna packa färdigt eftersom de flesta av mina kläder fortfarande ligger i tvättkorgen och mycket annat används varje dag, tex simgrejerna. Men det är bäst att börja i tid - jag vill inte stå där på natten mellan fredagen och  lördagen och inse att jag skulle ha köpt det eller absolut behöver ha det plagget rent eller måste hämta den saken från en av lådorna i källaren. Så jag tar det säkra före det osäkra och börjar i morgon helt enkelt!

Nu ska vi nog ta och kolla lite film! Ha en skön måndagskväll och sitt inte uppe för länge, för ni har ju som bekant skola i morgon. Vilket, också som bekant, jag inte har!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar