söndag 23 oktober 2011

Vancouver: lördag

Lördagen inleddes med frukost på hotellet (inte en riktigt hotellfrukost dock, vilket var lite synd, utan mest saker som bullar, wienerbröd, muffins, frukt, youghurt, juice, varav det mesta var otroligt sött och fett. Det mesta jag har ätit den här veckan har för övrigt varit väldigt sött och väldigt fett, och med all gratis mat som fanns har jag ju inte precis ätit lite... Har säkert gått upp två kilo bara under den här veckan...). Sedan åkte vi för att köra lasergame någonstans utanför Vancouver. Jag har aldrig kört lasergame förut, och det var extremt kul! Jag var inte så dålig som jag trodde heller, slutade på en 5:e respektive en 9:e plats av alla 41 studenter plus Mark från Shecana (appropå att vi var 41 stycken: vi hade alla blivit tilldelade ett nummer (jag hade nr 28) och varje gång vi skulle åka någonstans räknade vi oss själva. Jag hade oturen att vara numret efter en kille från Sydkorea som hade en väldigt, väldigt svag röst som i princip var omöjlig att höra. Han blev dock väldigt mycket bättre allteftersom veckan gick, och när veckan var slut hördes han lika bra som alla andra).


Efter en pizzalunch på lasergamestället bar det av till Metrotown för ännu mera shopping. Vi spenderade hela eftermiddagen där, och hann ändå inte se hela gallerian, vilket säger något om hur stor den är... Jag hittade i alla fall ett bälte till mina nya jeans på min nya favoritbutik Forever 21.

Jag och Alba (Mexico) framför en av gallerians entréer

Middag åt vi på ett bufféställe som heter Uncle Willy's. Maten var god men det var efterätten som var det bästa. De hade alla möjliga olika sorters bakelser plus äppelpaj med vaniljsås och glass. Jag tror att jag åt 6 tallrikar efterätt...
 Fabia (Tyskland) och Laura (Finland)

Martine (Tyskland) och jag med vår enorma stapel av efterättsskålar...

Efter middagen gick vi tillbaka till Metrotown för att gå på bio i Silver City. Jag och ett gäng andra tjejer hade valt att se Lejonkungen 3D, ett val som ingen av oss ångrade. Det är helt enkelt en underbar film med fantastisk musik, och att den var i 3D gjorde den ännu bättre! Efter filmen hade vi lite extra tid som vi ägnade åt ytterligare en runda i gallerian. Bland annat klämde vi in oss 5 pers i ett sådant där fotobås och tog några riktigt vackra bilder! Dessutom stannade vi utanför Applebutiken och läste några av de post it-lappar som folk satt upp pga Steve Jobs död.



Om jag minns rätt blev det sedan en ganska tidig sänggång på hotellet för tidig avfärd till Whistler på söndagen. Vilket ni kan läsa om i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar