lördag 8 oktober 2011

Cheerleading and hiking

Hallå!

Den här veckan har minst sagt varit en bergochdalbana. Humöret har stundtals varit på topp, som när jag fick ett A på min socialsuppsats och onsdagens (dubbla) frukostmuffins, men det har också varit farligt nära botten. Detta beror främst på min förkylning (som dock är betydligt bättre nu), att Kaitlin fortfarande ligger på sjukhus och inte verkar bli bättre samt att jag har varit stressad över betalningen för nästa veckas Vancouverresor med skolan respektive Shecana (förklarar detta i ett senare inlägg).

I torsdags var det i alla fall dags för en footballmatch mellan Duchess Park och Prince George Secondary School (PGSS). Och på plats, för första gången denna säsongen, var Duchess Parks cheerleaders! Tyvärr hindrade min oerhört olämpliga förkylning mig från att delta, så jag fick nöja mig med att sitta på läktaren och titta på. Något som jag var ganska glad över efter en sisådär två och en halv timme i kylan. Bara att titta på mina cheerleadingvänner i deras korta kjolar och ärmlösa toppar fick mig att frysa trots mina säkert fem lager kläder...

Här är i alla fall bilder från kvällen:

 Spelarna från PGSS, the Polars (deras maskot är en isbjörn)...

 ... och från Duchess, the Condors

 "Black, gold and white, the best, that's right! We're heading for a victory, Condors let's fight!"

Black, gold and white igen, tror jag 

 Action!


 Jag på läktaren, som ni ser ganska påbyltad

"Condors, get to it! Take the ball and move it!"

Måste bara lägga till att efter att ha suttit och tittat på den längsta första halvlek jag någonsin varit med om (runt två timmar) kan jag konstatera att football är en ganska så överskattad sport. Det mesta av tiden är det avblåst och när de väl spelar känns det som om de gör exakt samma sak om och om igen, bara det att de flyttar sig mellan lite olika platser på planen. Förmodligen skulle jag uppskatta det mer om jag faktiskt förstod vad spelet går ut på, och jag är säker på att det är väldigt roligt att spela (även om det helt säkert gör ganska ont att bli omkulltacklad av en 100 kg:s-kille, trots de ganska lustiga axelskydden), men football är helt enkelt ingenting för mig. Synd att det är just footballsmatcher som vi är och "cheerar" för...

Idag hade Duchess ordnat en vandringstur i Fort George Canyon (ca 45 minuters biltur från PG) för skolans alla internationella studenter. Dessa innefattar de tyska studenterna som är här i tio veckor, de colombianska som är här för en månad, studenterna från Quebec som är här i tre månader och så alla vi "vanliga" utbytesstudenter som är här hela skolåret (i vissa fall en termin). Vandringen var på skoltid, vilket innebar att vi slapp alla dagens lektioner, najs! Desto bättre blev utflykten dessutom av det fantastiska vädret och den otroligt vackra naturen.

 Två av lärarna som var med på turen



 Hela gänget framför en utsiktpunkt som vi stannade vid på väg ner mot floden

 Daniela, jag och Carla


 Som sagt, det var fint väder! På morgonen var det dock ganska kallt, så jag klädde mig varmt med underställ och allt. Vilket var väldigt skönt just på morgonen, men blev väldigt väldigt varmt efter lunch då solen stekte plus att det var uppförsbacke i princip hela vägen tillbaka till bilarna... 

 Floden, Fraser River


 Lunchdags: grillade hot dogs med bröd, äpple och granola bars (jag bara älskar granola bars!)

Daniela och jag framför Fraser River

Allt som allt var det en väldigt lyckad utflykt, det var kul att få uppleva kanadensisk natur på riktigt nära håll och att få lära känna de andra internationella studenterna på skolan lite bättre!

En annan bra sak med dagen var att jag fixade det sista med betalningen inför mina båda Vancouverresor, beställde skolkläder och hämtade ut ett paket med vinterkläder och lite annat smått och gott (bland annan en UNT-artikel om sommarjobbet jag hade i somras, kul!) som mina kära päron hade skickat. Tack så mycket!

Nu blir det till att baka chokladbollar till resten av familjen, som är på sjukhuset. Själv är jag för sjuk för att gå dit, vill verkligen inte smitta Kaitlin när hon redan mår så dåligt!

I morgon går jag, Alisha och Daniela förhoppningsvis och tittar på prom dresses, vilket ska bli riktigt kul!

Saknar er alla, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar