söndag 9 oktober 2011

En bra lördag

Hallå där!

Gårdagen var en riktigt bra dag, av två anledningar:

1. Kaitlin fick äntligen komma hem från sjukhuset! Hon är fortfarande inte i toppform om man säger så, men nu är hon i alla fall hemma och jag hoppashoppashoppas verkligen att hon är frisk nog att åka till Vancouver på onsdag. Javisstja, hade ju lovat er att berätta vad som händer nästa vecka. Nåväl. På onsdag åker jag till Vancouver med skolan för att delta i något som kallas We Day. We Day anordnas av organisationen Free the Children, som jobbar för att på olika sätt förbättra situationen för barn och ungdomar runt om i världen. På Duchess Park finns en organisation som heter Me to We, som bl.a. samlar in pengar till Free the Childrens olika projekt (om jag nu har fattat det rätt). Hur som helst, under We Day kommer det att komma massor av ungdomar till Vancouver och lyssna på olika personer som pratar och artister som uppträder. Bland annat så kommer gamla sovjetledaren Gorbatjov dit, och jag är sjukt taggad!

När skolan sedan åker tillbaka till PG på fredagen stannar jag i Vancouver, för på eftermiddagen kommer Shecanafolket dit för vår Vancoouverresa, som kommer att bli GRYM!

2. Igår åkte hela familjen för att titta på balklänningar. Vi åkte till en typ bröllopsbutik, och där fanns så otroligt många klänningar i alla möjliga färger, tyger och modeller. Jag har aldrig vart i en liknande butik förut, och var helt mållös när vi först klev in i butiken! Men det bästa var att jag fick prova några klänningar på, och även om jag inte direkt är klänningstypen till vardags så var det lite som att komma till himlen att faktiskt få ha på sig en sådan klänning. Jag menar, är det inte alla tjejers dröm att få känna sig som en prinsessa någon gång ibland? För det var precis så jag kände mig när jag stod där och butiksbiträdet drog åt snörningen i ryggen, när jag var tvungen att lyfta upp klänningen för att gå uppför trappstegen till det lilla upplysta podiet och när jag stod och beundrade mig själv och klänningen med sin stora vida fluffiga kjol. Och den första klänningen var verkligen hur vacker som helst, den var orange-aktig, axelbandslös med puffig kjol och åtsittande "överdel" med lagom mycket bling-bling. En riktigt prinsessklänning helt enkelt, och jag bara älskade den! Synd bara att priset låg på runt 500 dollar sådär...

Idag blev det ingen kyrka eftersom Kaitlin inte var pigg nog att gå dit, så jag har ägnat morgonen åt att skypa med kompisar, vilket var välbehövligt och väldigt trevligt. Senare idag väntar även lite Skype med familjen, städning, eventuellt plugg och en tur till biblioteket för att lämna tillbaka några böcker. Förutom detta blir det till att vänta och se vad dagen har att bjuda på helt enkelt.

I morgon är det Thanksgiving och vi är bortbjudna på middag hos Doris syster. Ska bli riktigt kul att få uppleva en riktig kanadensisk tradition!

Hoppas att ni har haft en bra helg, puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar