söndag 23 oktober 2011

Vancouver: fredag

Hallå!

Det har varit en lång och otroligt händelserik vecka, så förbered er på många riktigt långa inlägg. Först måste jag bara säga att denna vecka var en av de bästa i mitt liv - vi har upplevt så sjukt mycket och haft så extremt kul! Det har helt enkelt varit en fantastisk vecka! Tack Shecana och alla som var med på resan - det var helt underbart!

På fredagen blev jag alltså upphämtad av min mormors väninnas dotter Lena på hotellet och vi åkte hem till henne, där jag fick träffa hennes man, deras son samt deras barnflicka Amanda, som också är från Sverige. Vi fyra (jag, Lena, hennes son och Amanda) åkte sedan till en restaurang som låg uppe på en kulle med en fantastisk utsikt över centrala Vancouver för att äta lunch.

Utsikten från vårt bord

Efter lunchen åkte vi hem till deras hus igen och drack te, pratade och hade det allmänt trevligt. Sedan åkte jag och Lena in till centrum eftersom hon skulle leverera vin för 300 pers till ett hotell. Så efter att ha hjälpt henne med att baxa låda efter låda med vin släppte hon av mig på hotellet vi skulle bo på med Shecana, på Granville Street i Vancouvers West End. Tack Lena för den väldigt trevliga dagen!

Jag var tidigt på plats då de flesta av de andra åkte med bussen från PG, som inte var framme föränn 6. Som tur var var jag inte ensam - en annan svensk kille, Henrik, var också där tidigt så vi spenderade 3 timmar vandrandes runt i West End. Vi gick in i några affärer, bland annat H&M, men efter torsdagens intensiva shopping kände jag snarare för att bara gå runt och njuta av det faktum att vi äntligen var i Vancouver! Så vi tog en lång promenad längs vattnet runt hela halvön i det vackra vädret (som för övrigt höll i sig hela veckan, otroligt nog!). Här är lite bilder från eftermiddagen:


 Henrik framför Vancouver Art Gallery

 Robson Square

 De hade en bensinmack mitt ute på vattnet...



Utsikten från en av broarna (som för övrigt var väldigt mycket längre än vad vi trodde, tog typ 10 min bara att komma till toppen av bron)

Efter att de andra hade anlänt åt vi en lätt middag på hotellet och gick sedan ner till vattnet och lekte lekar i mörkret. Vi hade väldigt kul och det var en underbar känsla att äntligen vara på plats med alla där. Något som drog ner humöret var dock ett besked från Dori att Kaitlin var tillbaka på sjukhuset och hade haft ytterligare en operation på grund av någon slags infektion från den brustna blindtarmen. Tydligen var läget ganska kritiskt och jag var riktigt riktigt orolig i några dagar. Men nu mår hon som tur är bättre igen och får förhoppningsvis komma hem inom ett par tre dagar.

Kvällen avslutades med lite filmtittande innan jag gick och la mig i mitt rum som jag delade med Fabia från Tyskland. Hotellrummet såg mer eller mindre ut precis som det första, med skillnaden att vi bara sov en i varje säng den här gången... Najs!

Fortsättning följer i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar