lördag 31 december 2011

Happy birthday dear Alisha

Hallå där!

Detta blir förmodligen mitt sista inlägg år 2011. Tiden har gått så fort, och det känns osannolikt att året snart är slut. Och trots att året som har gått har bjudit på en del ofattbart hemska händelser, till exempel de fruktansvärda terrordåden i Norge eller jordbävningen och kärnkatastrofen i Japan, så har 2011 varit ett väldigt bra år för mig rent personligt. Året har varit fyllt av massor av bra vänner - nya och gamla, fantastiska upplevelser, oförglömliga resor (Malta, Vancouver/Victoria och - förstås - Kanada i allmänhet). Jag hoppas på ett ännu bättre 2012, och vill önska er alla ett riktigt gott nytt år! (Ni kommer förresten att inleda det nya året hela nio timmar före mig)

Idag har jag haft den värsta träningsvärken sedan jag kom till Kanada. Detta beror delvis på skidåkningen i onsdags, men också på mitt och Doris gymbesök igår. Och även om i stort sett varenda rörelse jag gör är smärtsam så känns det väldigt bra. Särskilt med tanke på att viktkurvan har fortsatt att gå åt helt fel håll, för att uttrycka det diskret.

I morse åkte jag och Dori ut till Prince Georges pyttelilla flygplats för att hämta upp Alisha och Kaitlin. De verkar ha haft en fantastisk vecka i Vancouver fylld av shopping och tid med kusinerna och deras farmor. Resten av dagen spenderades i stort sett hemma - det blev pizza (igen) till lunch, eftermiddagen vigdes åt lite välbehövligt pluggande (andra världskriget denna gången) samtidigt med ett över tre timmar långt skypesamtal med saknade vänner. Middagen var något utöver det vanliga - vi firade nämligen Alishas födelsedag. På menyn stod en underbart god spenatsallad med jordgubbar, blåbär (amerikanska och helt ur säsong, men ändå goda) och pistagenötter. Himmelskt gott, men höjdpunkten var ändå tårtan som jag och Dori (mest jag) hade bakat: två lager tigerkaka med frosting + jordgubbar mellan lagren och frosting  + blåbär och jordgubbar ovanpå. Och den smakade minst lika gott som den såg ut!


Alisha in action

I morgon väntar årets sista lördagsbrunch. Denna gången blir det förmodligen blåbärsscones, mums! Planerna för kvällen ser lite osäkra ut. Säkert är dock att Dori ska bort på middag, Kaitlin ska fira nyår med folk från youth group och Sonja och Dani kommer hit för middag, nyårsfirande och sleepover. Ser fram emot det!

Tusen kramar och ett riktigt gott nytt år från mig till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar