torsdag 22 december 2011

Sleepover

Hallå!

Julen närmar sig med stormsteg (hjälp, vart tog tiden vägen) och jag, Dani och Sonja utnyttjade ledigheten med att ha en liten sleepover hos mig. De kom hit vid två och vi gick till gymmet tillsammans för ett välbehövligt träningspass (julmat, kakor, godis mm är farligt när man inte simmar fyra timmar om dagen under jullovet längre). Till middag lagade vi Danis och Sonjas favorit banan- och currypizza, samt en "vanlig" pizza till Dori, som är lite mer tveksam när det gäller banan på pizza. Till efterätt bjöds det chokladkaka (crazy cake), fruktsallad och glass (jag vet att mat är det enda jag skriver om här på bloggen, men när det är det enda jag tänker på så är det inte så lätt att låta bli... Ni får helt enkelt stå ut).

Kvällen ägnades sedan åt pratande, facebookande (filmen på vårt Condor Classic-framträdande är äntligen uppe på fb), mer ätande, julklappsbyte (jag gav dem varsitt par lurviga tåstrumpor och ett nagellack och en engelsk-svensk ordbok till Dani respektive Sonja), ett antal omgångar Dutch Blitz, ännu mera ätande och ännu mera pratande, innan vi gick och lade oss runt klockan 2.

Till frukost idag åt vi crepes, vilket var underbart gott även om det inte precis är det nyttigaste man kan äta. Speciellt inte om man äter dem med jordnötssmör och glass... För att kompensera detta bestämde jag och Dani oss för att gå till gymmet igen, och jag spenderade 45 minuter  och 7 km på löpbandet. Bra jobbat Ylva!

Eftersom Alisha och Kaitlin efter många om och men ska åka ner till Vancouver med bussen inatt så blir det till att ha julafton här i kväll med presentutdelning. Jag måste erkänna att jag är ganska så nyfiken på vad som döljer sig i dessa paket:



Hare gött!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar