tisdag 20 december 2011

Condor Classic

 Hej!

Det var ett tag sedan sist, vilket jag skyller helt och hållet på "julstressen". Sista skolveckan var stressig med uppgifter att lämna in, prov att skriva och inte minst cheerleadingträningar varenda dag. Lägg till gymbesök, en extra bror i huset och julklappsshopping till detta och ni förstår varför jag inte har haft tid att blogga. Här kommer i alla fall en  liten rapport om veckan, även om den inte är fullt lika detaljerad som vanligt. Vilket ni kanske tycker är skönt som omväxling...

Förra söndagen lyckades vi övertala Andrés att följa med oss till kyrkan, och jag tror att han tyckte att det var helt okej. På eftermiddagen masade jag mig till slut, efter veckor, ja månader utan simning, iväg till simhallen för ett litet simpass tillsammans med Martin, Henry och Marvin. Även om uppehållet helt klart hade påverkat formen så var det otroligt skönt och riktigt kul att simma igen! Att känna lukten av klor, dra på mig en badmössa och simma några längder fick mig att inse hur mycket jag faktiskt saknar simningen!
Kvällen ägnades sedan åt sporadiskt pluggande samt åt att leka Wikipedia-leken med Kaitlin och Andrés.

Det finns inte jättemycket att säga om skolveckan. Som traditionen bjuder var sista veckan i skolan Spirit Week, vilket innebar ett nytt utklädningstema för varje dag. Måndagen var pyjamas, tisdagen ugly sweater (inte så lyckat eftersom jag inte var dum nog att ta med mig mina fula tröjor till Kanada...), onsdagen cowboy (jeans och rutig skjorta för min del), torsdagen alien (hann tyvärr inte fixa någon spejsad outfit), och alltsammans ledde upp till fredagens tema: Duchess colors. På fredagen hölls nämligen den årliga high school-basketturneringen Condor Classic i Duchess Parks gympasal. Under lunchen, mellan två av Duchess matcher, är det tradition att cheerleaderna uppträder, och i år var självklart inget undantag. För att slipa på vårt framträdande hade vi träning efter skolan varenda dag förra veckan  (förutom torsdag och fredag då vi hade morgonträning...) plus ett par lunchträningar.

Robin och Sonja under en av lunchrasterna i veckan
Kolla vilken snygging vi hittade i korridoren!

Dagarna den här veckan ägnades alltså åt skola (matte- och socialsprov, bakning varje dag på Novice Chef, målning av min mask på Ceramics och uppsatsskrivning på leadership), eftermiddagarna åt cheerleading och kvällarna åt att umgås med min värdfamilj plus Andrés, som är väldigt rolig även om hushållsarbete inte är hans starka sida, vilket vi snart skulle få erfara... Vi har även hunnit med att klä granen:



Tadaa!

Jag målade även tånaglarna för första gången någonsin (!).
Även om det var Alisha som målade dem...

I torsdags kväll gick jag till gallerian med Dani och Robin för lite julklappshandling och jag bara måste berätta vad som hände. I gallerian finns ett stånd med ost och korv och andra delikatesser, och deras provsmakning såg ju självklart mycket lockande ut. Inte bara det, Robin funderade faktiskt på att köpa något där. Men när vi kom fram till tanten som hade hand om provsmakningen blev vi totalt dissade när hon vägrade låta oss smaka eftersom vi var tonåringar... snacka om diskriminering!

Så kom fredagen och Condor Classic. Vi inledde dagen med cheerleadingträning halv åtta. Första lektionen spenderades i gympasalen med Dani, Robin, Kai, och Sam med att titta på en av basketmatcherna. Vi cheerleaders behövde inte gå till vår andra lektion för dagen, utan ägnade tiden åt att gå igenom vårt program igen och igen. Jag fick även min cheerleadinguniform, och det hela kändes faktiskt lite som att vara med i en amerikansk high schoolfilm...

Från basketmatchen vi tittade på under block 1

Jag, Sonja och Alisha

Dani, jag, Sonja, Sam, Alisha och Michelle

De flesta från laget
Själva framträdandet gick bra utan större missar, och efteråt var det många som sa att vi gjort bra ifrån oss, vilket kändes bra med tanke på hur mycket jobb vi alla lagt ner. Dani filmade oss, men hon har fortfarande inte skickat filmen så ni får nöja er med lite bilder så länge:

Ni hittar mig i mitten längst fram i gruppen till höger



Här är jag precis framför maskoten

Avslutningen - basket toss
Efter framträdandet samlades vi i biblioteket för secret Santa. Jag gav en Toblerone till Caitlyn och fick ett par Kanadavantar av Lara. Man tackar och bockar!

I lördags åkte jag ut till Martins hus tidigt på morgonen. Planen var att vi skulle åka lite längdskidor, men på grund av riktigt pissväder - säkert fem plusgrader och spöregn - fick vi ställa in skidturen och bakade cupcakes i stället. Här är de jag tog med mig hem:




På kvällen var det tänkt att jag, Alisha och Andrés skulle hjälpas åt att diska och städa upp i köket. Men Andrés den lilla latmasken satt bara och kollade på. Här är beviset (bilden tagen av Andrés själv):

Köksslavarna...
Denna slapphet resulterade självklart i en hämnd från min och Alishas sida. På söndagsmorgonen, innan kyrkan, smög vi oss in i Andrés rum för att spruta ketchup och honung i hans hår. Problemet var bara att han vaknade innan vi nått fram till hans säng, vilket resulterade i att det mesta av ketchupen hamnade på lakanen och inte på honom... Han blev dock kladdig nog för att utnyttja tillfället när vi var i kyrkan åt att i sin tur hämnas:


Resten av söndagen spenderades i gallerian, och jag hann nästan bli klar med all julshopping. Skönt! På kvällen gick jag på bio och såg New Years Eve, som var helt okej.

I dag fick jag sova ut för första gången på över en hel vecka, och utnyttjade sedan ledigheten åt att skypa med familj och vänner. Efter en snabb lunch gick jag hela den långa vägen till The Aquatic Centre för "Shecana swimming party". De enda som dök upp var visserligen jag, Dani och Martin, men vi hade kul och det var skönt att simma lite igen. Efteråt gick jag och Dani till gallerian och jag köpte den sista klappen inför julen! Klappat och klart med andra ord!

I morgon väntar sleepover med Dani och Sonja. Taggad till tusen!

Pussokram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar