fredag 30 december 2011

Boxing week

Hej!

Dagarna som gått sedan juldagen har trots ledigheten varit förvånansvärt upptagna (halvtimmen pluggande i morse är det enda jag hunnit med. Tyvärr har jag mer läxor än så...). Visserligen har den mesta tiden ägnats åt att sova och att äta (alldeles för mycket och för onyttigt är jag rädd), men jag och Dori, som är ledig från jobbet hela veckan, har ändå hunnit med en hel del. Kvällarna har spenderats framför tv:n alternativt datorn och ett antal filmer (bla True Grit, Förnuft och känsla, och, för tusende gången, Notting Hill) och jag har unnat mig ett par välbehövliga sovmorgnar.

Veckans motion har bestått av en promenad med Alaska uppför universitetsbacken på måndagen (vi skippade den traditionella Boxing Day-shoppingen just på grund av att resten av Prince George förmodligen befann sig i gallerian den dagen), skidåkning tisdag onsdag samt ett ledarlett pass plus magträning på gymmet idag. Skidåkningen är värd att berätta lite mer om. Jag och Dori åkte (ett par timmar försenade, liksom med allt annat den här veckan) ut till Otway Nordic Ski Centre  i tisdags eftermiddag och hyrde längdskidor. Vi hade bestämt oss för att prova skating, och det visade sig som förväntat vara svårare än klassiskt men var väldigt väldigt roligt. Tyvärr hann det bli mörkt innan vi var redo att bege sig ut i spåret, så vi fick hålla oss till de upplysta spåren. Eftersom vi hade hyrt utrustningen för ett helg dygn kunde vi dock komma tillbaka igår (även då ett par timmar senare än planerat) och den här gången kunde åka på en längre tur (som tyvärr visade sig vara avsevärt kortare än vad det borde ha varit rent tidsmässigt. Vi skyller detta helt och hållet på snön, som på grund av det plusgradiga vädret var slaskig och inte erbjöd det bästa glidet).

Hur som helst, vi hade två härliga skidturer och jag rekommenderar verkligen att prova skating för er som inte testat det än. Det kan dock vara en god idé att ta lektioner, eftersom det är ganska så annorlunda mot klassiskt. Själv skulle jag nog behöva en genomgång av tekniken, för jag såg säkert allt annat än professionell ut... Fallstatistiken förbättrades dock avsevärt, från tre fall på tisdagen till inga på onsdagen.

Igårkväll skypade vi med Alisha och Kaitlin med anledning av att Alisha hade hittat och köpt sin balklänning nere i Vancouver. Hennes klänning är annorlunda men väldigt fin! Snart blir det till att ringa dem igen eftersom det är Alishas födelsedag idag. Jag var i Pine Centre Mall idag (efter besök på gymmet och Costco) och köpte, förutom ett par träningsshorts till mig själv ett presentkort på att ta ett till hål örat till Alisha. Hon har nämligen länge velat ta ett tredje hål men funderat på att göra det hemma eftersom det är "så dyrt". Så jag hoppas att detta blir en bra present, trots att hon hatar överraskningar (fråga mig inte varför).

Hoppas att ni inte bränt hela studiebidraget på mellandagsrean!
Kramis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar