lördag 24 december 2011

God Jul

Mamma, pappa, Johan, Axel, Luisa, mormor, farmor, farfar, Maggi, Mats, Lisa, Joel, Hanna, Gunnar, Hongbin, George, Maja, Miranda, Mina, Frida, Maria, Louise, Mitra, Amandus, Kalle, Joost, Linda, Tomas, Julia, Felicia, Mathilda, Josefine, Lina, Ina...

Dori, Alisha, Kaitlin, Daniela, Sonja, Robin, Kai, Sam, Michelle, Martin, Jasmin, Julie, Laura, Fabia, Alba, Jenna, Martine, Dorothea, Ann, Bonita, Meagan, Timothy, Shirley, Mark, Chelsea, Alan, Julia, Daniella...

och alla ni andra!

Här slog klockan precis tolv, vilket innebär att det är julafton. Därhemma har ni säkert vaknat redan, kanske ätit frukost, kanske öppnat någon julklapp, stoppat in jul-cd:n i stereon, kollat på julkalendern, gått några varv runt julgranen och spanat in alla klappar. Lite senare blir det kanske risgrynsgröt eller dopp-i-grytan till lunch, och när det blir dags att bänka sig framför Kalle Anka så ligger jag fortfarande och sover. Min julafton kommer förmodligen inte att bli som er - skidåkning står på schemat och när det kommer till pepparkakor får jag nöja mig med Annas i stället för hembakade. På kvällen väntar dock hemmagjorda köttbullar med lingonsylt - äkta svensk julmat (även om skinkan, Janssons frestelse, prinskorven och lutfisken uteblir)!

Jag önskar er alla en riktigt god jul! Ni ska veta att jag saknar er och tänker på er oftare än ni tror, och även om vi inte kan vara tillsammans under julen så har ni alla en särskild plats i mitt hjärta!

All kärlek,
Ylva

2 kommentarer:

  1. Detsamma Ylva, tänker på dig! PUSS

    SvaraRadera
  2. Du har en särskild plats här också! Hängde upp julgransprydnaderna jag fått av dig en gång i fredags kväll och igår på själva julafton kom Luisa förbi med ett julkort från dig! Tack för det fina kortet med den fina dissen;-)<3 God jul! Hoppas du får en fin dag även om den inte är sån som du är van. Puss<3

    SvaraRadera