söndag 4 december 2011

Restaurangbesök

Hej!

I fredags efter skolan hade jag och Sonja en liten svenskalektion (det var ett tag sedan sist), och jag gav henne till och med en läxa. Hon är en duktig elev och gör stora framsteg, men jag måste säga att det är väldigt roligt ibland att höra henne (och andra) försöka uttala ljud som o, u, å, ä, ö, y och i, ljud som är hur lätta som helst för oss att uttala men som helt enkelt inte finns i engelskan.

Fredagskvällen spenderades hemma med Alisha, vi pratade om allt och inget, lyssnade på svensk musik, stretchade och övade cheerkoreografier och kollade på massor av dansvideor på Youtube. Vi försökte sedan att lära oss denna:


Lättare sagt än gjort kan jag meddela...

Kvällen avslutades med lite plugg (socialsprov på måndag och jag bestämde mig för ovanlighetens skull att faktiskt läsa kapitlena i boken) till Alishas pianospelande (hon har äntligen hittat sladden till sitt keyboard).

Igår passade jag på att ta igen missad sömn från veckan genom att sova till 11. Efter stretching (jobbar som en galning på att kunna gå ner i spagat lagom till Condor Classics om två veckor... som om det ens är möjligt!) och ännu en fantastisk lördagsfrukost, fruktsallad och nybakade banan-, choklad- och pecannötsmuffins, var det så dags att börja städa och juldekorera huset. Det finns inte så mycket att säga om det, men här är i alla fall en bild (fler kommer upp när vi är helt klara):


I gårkväll gick jag och Alisha ut på middag med Sonja, Jasmin, Dani, Danis värdsyster Meagan och deras kompis Brittney. Vi gick till Moxies, och jag fick chansen att smaka salladen som jag inte åt förra gången - varm spenatsallad med kyckling och chorizo, getost och stekt ägg. Mums!

Alisha, jag, Dani, Sonja, Jasmin, Meagan och Brittney

Brownien som jag, Dani och Sonja delade på till efterätt
Resten av kvällen ägnades sedan åt att titta på ett par cheerleadingfilmer (Bring it on). Slöseri med tid om jag ska vara ärlig, men de är trots att väldigt, väldigt duktiga...

Eftersom Kaitlin är sjuk är vi inte kyrkan idag. Jag ska nu ta tag i lite mer städning, och i eftermiddag blir det lite shopping i Pine Center Mall och sedan förhoppningsvis ett träningspass på gymmet!

Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar