tisdag 8 maj 2012

Senapscupcakes? Oh yes!

Hallå där!

Det börjar dra ihop sig till bal och jag är sjukt stressad över allt som ska fixas med hår och skor och smink och smycken och allt vad det är. Men jag börjar också bli otroligt taggad, det ska bli så himla kul!

Idag är jag hemma från skolan eftersom min värdmamma hade en operation igår (inget allvarligt) och hon behövde någon som kunde hålla ett öga på henne idag. Och jag klagar inte - det är tvärtemot ganska skönt att kunna sova till nio på en tisdag och sedan bara chilla hela dagen. Nu har jag ju visserligen en hel del på min att göra-lista, men en ledig dag ger mig ju åtminstone lite tid att bocka av några viktiga punkter.

Men nu till vad jag haft för mig sedan sist. I lördags provade jag på paintball för första gången. Det var Shecana  som hade ordnat och eftersom Shirley hade lovat att skjutsa mig ditut fick jag lov att följa med henne innan och köpa lite snacks för paintballingen. När vi var klara på Superstore åkte vi äntligen ut till Boneyard Paintball i The Hart. 

Efter många om och men fram och tillbaka bestämde jag mig för att inte ta på mig någon skyddsoverall utan spela i jeans och tröja. Kanske inte det smartaste insåg jag snart eftersom det gjorde rejält ont att bli träffad på benen om man har tajta byxor på sig... (Mina ben samt min rygg är nu prydda med ett antal stora och härligt blåa blåmärken) Men trots smärtan var det hur kul som helst att spela och något jag definitivt vill göra igen! Nästa gång blir det dock med skyddsoverall.

Jag efter att vi spelat klart
De hade ett par olika banor som vi spelade på och jag måste säga för att vara första gången gjorde jag rätt hyfsat ifrån mig. I början var jag väldigt försiktig och blev inte skjuten alls (förutom den gången en av mina egna lagmedlemmar sköt mig rakt i ryggen på riktigt nära håll). Sedan började jag ta mer risker och blev vid ett par tillfällen helt bombarderad med färgkulor. Tur att färgen går bort i tvätten...

Lördagskvällen ägnades hemma i soffan (framför filmen I morgon när kriget kom, baserad på en av mina favoritböcker någonsin) och på söndagen var det återigen tidig uppstigning för att jobba i kyrkan som gällde. Den här gången lyckades jag avhålla mig från att äta av deras snacks (börjar jag väl äta resulterar det alltid i att jag tar minst en av varje sort. Och de har många sorter...). Jag jobbade i snackstationen under första gudstjänsten och gick sedan till den andra. Den här dagen hade de en gästpräst (haha) där med anledning av att kyrkan firar 41-årsjubileum och en av pastorerna firar 40-årsjubileum. 

Direkt efter kyrkan åkte jag, Dori och Alisha till Costco, och denna gången hade vi bättre tur med provsmakningarna. Tricket är att åka dit runt lunchtid, allra helst på en lördag, för det är då de har som mest  provsmakningar. Senare på eftermiddagen skjutsade Dori mig till Jennifers hus eftersom vi skulle jobba på vårt engelskaprojekt. Och det var inte vilken vanlig gammal tråkig  uppsats som helst, utan det var ett cupcakeprojekt. För pjäsen The Crucible hade vår lärare låtit oss själva bestämma vad för slags projekt vi ville göra, och varför inte slå två flugor i en smäll och ha kul och äta gott på samma gång som man får skolarbete gjort? Så vi bestämde oss för att baka en cupcake för varje huvudkaraktär i pjäsen. Detta är resultatet:


Här får ni en lista på karaktärerna och deras motsvarande cupcakes:
Abigail: Vit cupcake, rosa icing, med tabascosås i smeten och bbqsås i mitten. Mums...
John Proctor: Tigercupcake (blandat vanilj och choklad)
Elizabeth Proctor: Ljusrosa cupcake och icing med jordgubbsylt inuti
Rebecca Nurse: Vit cupcake med vit icing
Giles: Chokladcupcake med chokladicing och "stenar" (strössel) ovanpå
Danforth: Chokladcupcake med vit icing
Hale: Cupcake som är mörk i botten men ljusnar mot toppen, med grå icing.
Mary Warren: En minicupcake som är grå med grå icing
Tituba: Helt i choklad
Flickorna: Blandcupcake med champinjoner i smeten och senap inuti. Grå icing. 
Parris: Vit, ihålig cupcake och vit icing med ett kors. 

Jag och Jenn hade väldigt kul när vi bakade alla cupcakes, men det var ingenting mot hur mycket vi skrattade när vi sedan redovisade projektet, dvs lät vår engelsklärare smaka på alla cupcakes och sedan gissa vilken karaktär de skulle symbolisera. Allra roligast var det såklart att se honom äta Abgails och flickornas cupcake... 

Det är väl i princip vad som hänt som är värt att skriva om. Söndagskvällen ägnade jag åt att skriva en kort uppsats på våra cupcakes och igår var jag i skolan som vanligt. Håltimmen ägnade jag och Sarah i Pine Centre Mall (är det inte bekvämt att ha vänner som har både körkort och bil?) med att leta efter skor och smycken till balen. Jag hittade ett par alternativ men köpte inget, främst eftersom jag fortfarande inte är säker på om jag kommer att kunna gå i klackskor med min stukade vrist. 

Förhoppningsvis hinner jag klämma in ytterligare ett blogginlägg före balen. Om inte så får ni helt enkelt ge er tåls ett tag.

Ha det bäst så länge, kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar