lördag 28 januari 2012

Varför frukost är min favoritmåltid

Hej!

Hoppas att allt är bra med er därhemma! Själv njuter jag i fulla drag av den korta ledigheten innan nästa termin drar igång på måndag. I onsdags gick alltså jag och Martin och simmade. Hela 5 km blev det för mig den här gången, plus en promenad på 40 minuter till och från poolen. Därför hade jag gjort mig förtjänt av lite choklad, nybakade brownies med glass samt popcorn senare under kvällen framför den fantastiska filmen Desert flower tillsammans med Martin och Kaitlin. Tjockis-Ylva slår till igen...

Som om det inte vore nog åt jag både våfflor, en pannkaka och stekt korv till frukost. Så efter att ha städat huset bar det av till gymmet tillsammans med Martin och Dani för 10 km (!) på löpbandet. Ganska så imponerande om jag får säga det själv, åtminstone för någon som hatar att springa!

Sedan vandrade jag och Dani hem till mig. Planen var att vi skulle gå och se filmen Extremely loud and incredibly close efter middagen, eftersom Dani hade två gratis biobiljetter. Men vi bestämde oss för att vi var för trötta, och ägnade i stället kvällen åt att måla naglarna och googla tårtor och cupcakes och andra godsaker (jag är ett hopplöst fall, jag vet. Som tur är är jag inte ensam om att vara besatt av mat...). Kvällens tappra försök att vara nyttiga, trots en låda full med brownies i kylen och mot löftet om en riktig tjockisfrukost dagen därpå, resulterade i denna mumsiga yoghurtparfait med banan, mandarin, blåbär, kanel och kokosnöt:



Alishas nagellacksexperiment...
... som resulterade i detta
Sent omsider bestämde vi oss för att krypa till kojs och kolla på Breaking Dawn (som det ju aldrig blev av att vi såg i höstas). Dani somnade visserligen halvvägs in i filmen, men eftersom jag totalt vänt på dygnet de senaste dagarna såg jag inte bara klart den filmen utan kollade dessutom på en andra film (Inte utan min dotter) innan jag somnade runt klockan tre på morgonen. Vilket var alldeles för sent med tanke på att vi var tvungna att stiga upp klockan åtta i morse eftersom Dani skulle ha någon slags presentation på skolan vid tio. Vad som efter många tryck på snoozeknappen till slut fick oss att ta oss upp ur sängen var tanken på frukosten, som vi noga planerat kvällen innan.

Detta är var vår frukost bestod av:


  • Chokladscones
  • Toast med philadelphiaost och drottningsylt
  • Frusen yoghurt (ett experiment från gårdagskvällen)
  • Våffla med jordnötssmör och banan
  • Te
  • Oboy
  • Varm choklad
  • Kex med philadelphiaost och sylt
  • Brownie med glass
Ja, ni ser ju. Så mycket för gårdagens ansträngningar att vara nyttiga... Kan ju säga att jag inte mådde så jättebra efteråt. Fast gott var det.

Som tur var fick vi i alla fall röra på oss lite när vi senare promenerade till skolan. Jag passade på att ta med Alaska, och medan Dani var inne och gjorde sin presentation gick jag och Alaska till hundparken och fick 
oss lite motion. 




Resten av eftermiddagen ägnade jag och Dani åt att försöka locka håret (hur skulle vi klara oss om inte youtube fanns?). Tyvärr misslyckades våra försök fatalt, och det hela slutade med att vi båda plattade håret i stället. 

För tillfället är jag ensam hemma eftersom Dani åkt hem, Kaitlin är hos någon kompis och Alisha har varit hos sin pappa hela dagen (ingen aning om varför, eftersom hennes pappa befinner sig i Mexico...). Snart står lite diskning på schemat eftersom köket bara på en dag har utvecklat slående likheter med ett slagfält...

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar