onsdag 25 januari 2012

Långhelg!

Hej!

Helgen spenderades i viss mån åt pluggande - trots att jag slapp socialsprovet så hade jag fortfarande en leadershipuppsats att avsluta, ett socialshäfte att göra (helt i onödan skulle det visa sig) och ett matteprov att plugga till (inte för att jag pluggade särskilt mycket, men ändå). På lördagen hann jag även med ett costcobesök och en fika med Sonja på Starbucks, vilket var mycket trevligt!

Söndagen spenderades i kyrkan, hemma och på volleybollträning. Av någon anledning lyckades jag inte få en enda serv över nätet, vilket var oerhört frustrerande, men förutom det så gick träningen helt okej. Med undantag av att Alisha lyckade stuka foten förstås. Därmed har vi två fotledsskador i laget på mindre än en vecka (Sophie bröt fotleden under matchen förra veckan).

I måndags hade jag alltså socials på förmiddagen (nära tre timmar socials var något av en plåga, men att det var sista socialslektionen någonsin var åtminstone en tröst) och novice chef på eftermiddagen (som ägnades åt att avsluta våra dröm-scrapbooks och spela lite mer Cashflow. En väldigt chill sista novice-chef-lektion med andra ord!).

Måndagseftermiddagen spenderades på gymmet med Daniela och Martin, och efteråt kom Martin över på middag. Mycket trevligt! I Prince George finns det en slags vintertriathlontävling som kallas för Iceman (8 km skidåkning, 10 km löpning, 5 km skridsko, 5 km löpning samt 800 m simning). Man kan antingen tävla individuellt eller ställa upp som ett lag, och Martin frågade om jag inte ville åka skidor för deras lag. Hans värdsyster Julie från Norge skulle nämligen ha gjort skidåkningen, men nu är hon bortrest med skolan över just den helgen (12 februari). Jag och Dori hade planerat att ställa upp med ett lag, men det såg inte ut att bli av så jag bestämde mig för hoppa in i Julies ställe. Ska bli kul!

Tisdagsmorgonen ägnades åt att skriva matteslutprov, vilket gick helt okej. Tyvärr drog det ut på tiden och min pizzalunch med de andra utbytesstudenterna (med anledning av att de Colombianska studenterna åker hem om runt en vecka) blev därför reducerad till en tjugo minuter sådär. Men pizzan var i alla fall god!

Sista lektionen för den här terminen var så ceramics. Jag ägnade hela lektionen (nära tre timmar) åt att försöka avsluta mig art gallery projekt, dvs försöka limma fast min skulptur på en rundstav. Då det inte fungerade vilket lim jag än använde blev jag ganska så frustrerad efter ett tag. Till slut löste jag situationen med att trycka ner skulpturen och rundstaven i en kartong med tidningspapper, tejpa fast kartongen i bordet och hoppas på att limmet skulle torka övertid. Inte ett optimalt slut på terminen alltså.

Men terminen är som sagt över nu, vi har långhelg och på måndag börjar jag mina nya kurser:

  • Culinary arts (matkurs med fokus på den estetiska aspekten)
  • Volleyboll (ska bli sjukt kul!)
  • Engelska 12 (är taggad på att läsa ett språk igen efter att för första gången under hela min skoltid inte ha haft språk på en hel termin)
  • Drama, film & television (lite drama, men mest handlar den här kursen om film och redigering av film)
  • + leadership (som fortsätter hela året, men näste termin bara en gång i veckan)
Kurserna verkar roliga, men inte bara det - den här terminen har jag faktiskt kurser tillsammans med mina kompisar, något som jag saknat under hösten. Culinary arts har jag tillsammans med Daniela, volleyboll med Alisha och Kaitlin och engelska med Alisha och Maya. Dessutom funderar jag på att hoppa av drama, film & television eftersom jag då kan ha en håltimme tillsammans med Daniela (om hon får lov att hoppa av sitt fjärde block vill säga).

I gårkväll hade vi vår andra volleybollmatch. Av någon anledning spelade vi mot ett killag, och trots att våra servar var helt överlägsna (nåja, mina lagkamraters servar) så slutade matchen 1-1 i set (eftersom vi var så långsamma hann vi inte ens spela klart innan vi blev utkörda från planen). Även om mina servar sög så visste jag denna gången åtminstone vart på planen jag skulle befinna mig, och på det hela taget tycker jag att jag spelade bättre än förra veckan. Mer speltid fick jag dessutom eftersom det bara var sex av oss som dök upp. En random sak som hände var att nummer tio från det andra laget (jag är också nummer tio) kom och frågade efter mitt namn och nummer. Och som den mycket tillmötesgående person jag är talade jag om både mitt namn och mitt nummer. Fast på svenska...

När vi kom hem från volleybollmatchen spelade vi några omgångar av Catchphrase, ett väldigt roligt spel som går ut på att förklara ett ord eller en fras för sin lagkamrat. Alla medel är tillåtna, utom att säga själva ordet, ge ledtrådar om första bokstaven osv eller säga ord som rimmar på det givna ordet. Jag tror att den svenska motsvarigheten kallas Med andra ord. Det var hur som helst väldig simpelt men hur kul som helst!

Efteråt kollade vi på filmen Brick Lane (sevärd!) och sedan på ytterligare en film (bland de sjukaste och sämsta filmer jag någonsin sett), But I'm a cheerleader. Vid det här laget var klockan väl runt tre eller fyra på morgonen, och det hela slutade med att vi alla tre sov på sofforna nere i tv-rummet. Och när jag vaknade i morse var klockan redan över 11.

Snart blir det dags att traska iväg till the Aquatic Centre för ett simpass med Martin. Vad resten av kvällen har att bjuda på återstår att se!

Hoppas att ni har det bra!

Kram!


Ett par bilder från veckan:

Det snöade rejält under helgen och tog mig säker tjugo
minuter att borsta snön av bilen på lördagen

Min och Alishas nagellacksamling (notera färgsorteringen)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar