söndag 8 april 2012

Prince George i bild

Hallå!

Hoppas att allt är bra med er och att ni har en bra påsk! Själv inledde jag påskledigheten med Young Associates som vanligt efter skolan i torsdags. Maya hade erbjudit sig att skjutsa mig och Jessica dit, men när vi kom ut till parkeringen och fram till hennes bil stötte vi på ett litet problem. Där stod bilen och såg så oskyldig ut med nycklarna i tändningen och dörrarna låsta. Jobbig situation, särskilt med tanke på att Maya inte hade några reservnycklar någonstans. Efter att ha lirkat med lite allt möjligt vi kunde få tag på i låset gav Maya till slut upp och ringde på hjälp. Och bara ungefär en kvart senare var de där och hjälpte henne komma in i bilen på nolltid. Helt gratis dessutom. Vi hann till och med nästan i tid till Young Associates, och det började inte hagla förrän vi var tryggt på plats på konstgalleriet. Tur i oturen med andra ord.

Efteråt gick jag hem, käkade middag och gjorde mig i ordning för kvällen. Först väntade en slags prova på-kväll/öppet hus på stans Pole Fitness studio tillsammans med Sonja. Hon känner tydligen några som håller på med pole fitness (aka pole dancing) och vi tyckte att det skulle vara en rolig grej att testa. Så vi gick dit, eller snarare, Sonja körde oss dit, och jag vet inte vad jag hade förväntat mig, men pole dancing visade sig i alla fall vara helt annorlunda mot hur jag hade tänkt mig det. Vi fick alla varsin pappersmugg med fyra chokladägg i. Sedan gick det ut på att samla på sig så många ägg som möjligt genom att lära ut moves till de andra. Lär man någon annan får man ett ägg av den personen. Eftersom varken jag eller Sonja kunde någon endaste liten rörelse så var det ganska givet att vi inte skulle vinna. Men vi fick i alla fall lära oss några olika moves. Åtminstone lärde vi oss hur de ska se ut. Att faktiskt göra dem är en helt annan femma. Det var en som kallades för pole sit och som gick ut på att korsa benen och klämma åt ordentligt  för att sedan släppa taget helt och hållet med händerna. Fram emot slutet av kvällen fick Sonja faktiskt till just detta, men för mig var det stört omöjligt. Det gör ONT, speciellt när man börjar glida neråt och får brännmärken på insidan av låren... Att faktiskt prova på pole fitness själv fick mig i alla fall verkligen att respektera de som håller på med det - det krävs enormt mycket styrka och en hög smärttröskel. Med den här erfarenheten kan jag i alla fall dessutom konstatera att det är ingenting för mig.

Efteråt åkte vi hem till Sonja en kortis för att sedan fortsätta mot Marikas hus ute i North Nechako. Hon hade nämligen ordnat en liten, eller snarare ganska stor, get-together och snällt nog bjudit in oss. Det var rätt mycket folk där, mest från Duchess men också från Kelly Road (tror jag) och samt UNBC- och CNCstudenter. Det var inget särskilt som hände, men jag hade en väldigt trevlig kväll och lärde känna lite nytt folk. Kul kul! Efteråt gick jag, Alisha och Maya hem till Mayas hus som bara låg tio minuter därifrån och spenderade natten där.

In motsats till skärtorsdagen var min långfredag inte särskilt spännande. När jag och Alisha äntligen masade oss iväg från Mayas hus (i strålande solsken och massor av plusgrader) var det redan mitt på dagen, och i princip hela eftermiddagen ägnades åt att handla mat. Costco, Shoppers och Save on Foods. Sedan laga till en riktigt onyttig middag bestående av sötpotatispommes och en kaloribomb till dippsås samt cupcakes till efterätt. Sedan gick Kaitlin till youth group och Dori för att ta en fika, vilket lämnade mig ensam hemma då Alisha gått till sin pappas hus. Jag bestämde mig för att ta en promenad i den vackra skymningen. Tyvärr missade jag kvällssolen precis, men det blev en timmes promenad ner till älven i alla fall och en hel del bilder. Här är några:











När jag kom hem igen bestämde jag mig för att baka kakor eftersom vi hade icing kvar från Kaitlins cupcakes. Ultrachokladkakor med valnöt blev det, och de var alldeles för goda då jag lyckades trycka i mig fem stycken...

Kollade på filmen The Notebook, som jag velat se i åratal men aldrig kommit mig för. En underbar film! Sedan satt jag uppe alldeles för länge framför Facebook, och gick inte och la mig förrän runt tvåtiden.

I morse vaknade jag av att klockan ringde halv nio. Dags att stiga upp och steka pannkakor. Jag hade nämligen tagit på mig ansvaret för att fixa lördagsbrunchen den här gången, och crepes med fruktsallad stod på menyn. Det var en helt fantastisk morgon, och när Dori kom hem från gymmet satt vi ute på verandan i solskenet i bara t-shirt och åt en ljuvlig frukost. Om bara livet alltid kunde vara så!


Sedan tog Dori med sig Kaitlin och hennes kompis för att spela tennis och lämnade mig återigen ensam hemma. Eftersom jag tjockat i mig säkert sex sju crepes kände jag att jag behövde röra på mig lite, och gav mig därför ut på en över en timmes lång löprunda. Ända bort till universitetsbacken, upp, ner och sedan hem igen sprang jag (nåja, på tillbakavägen gick jag väl kanske halva vägen eftersom jag stannat vid Timmy's och hällt i mig ett stort glas vatten på en gång, vilket gjorde mig något illamående). När jag kom hem igen upptäckte jag ett sms från Martin, så det fick bli en turbosnabb dusch och snabblunch bestående av fruktsmoothie innan Martin och hans värdpappa hämtade upp mig. Hans värdpappa är fotograf och ville göra en plåtning borta på någon slags skrotupplägg för gamla industrimaskiner, och hade frågat om jag och Martin ville vara modeller. Såklart att vi ville! Jag menar, vem skulle säga nej till att få bli plåtad och få klättra runt bland och leka med gamla skrotiga maskiner? Jag lovar att ladda upp bilder senare när jag får dem, men jag kan säga redan nu att det var ett minst sagt smutsigt jobb... Men vi hade två väldigt roliga timmar som helt klart var värda lite lera och annan smuts!

Väl hemma hjälpte jag Dori att laga borsjtj, som jag måste säga blev riktigt riktigt god! Vi lyckades till och med få Kaitlin att smaka lite, även om hon var långt ifrån lika förtjust i det som jag och Dori var.

I morgon står påskgudstjänst i kyrkan och sedan påskfirande hos Doris syster på schemat. Sedan blir det förmodligen påskmiddag med Sonja och hennes föräldrar för min del. Men allra först väntar lite spinning på gymmet vid niotiden sådär, så en tidigare sänggång än igår vore på sin plats.

Hare gött! Kram!

Ps. Avslutar med en bild från torsdagens culinary arts-lektion:

Mmmm, chokladicing... Här låter vi ingenting gå till spillo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar