fredag 20 april 2012

På vinst och förlust

Hej!

Det är torsdag och jag längtar efter helg! Inte så mycket för att skolan suger (speciellt inte nu när jag har min håltimme, haha) utan mest för att jag har storslagna planer för helgen. Dessa planer inkluderart att svälta min själv i 30 timmar, sedan proppa i mig pannkakor, spela två volleybollmatcher och sedan proppa i mig kinabuffé. Det återstår att se hur jag mår efter allt detta, men kul ska det bli i alla fall.

Skolan har flutit på som vanligt den här veckan. Mina nya håltimmar har ägnats åt att gå till film & television för att se om min partner var där så att vi faktiskt kunde avsluta vårt projekt, men eftersom han inte varit där på hela veckan har jag i stället chillat med Dani, Kai och Sarah under hålen. I början av veckan gjorde vi inget särskilt utan satt i biblioteket eller i the canyon, men idag var vi hurtiga och begav oss iväg till gymmet eftersom vi hade dubbeltimme, dvs kortblock, lunch och sedan blocket efter lunch. Alltså över två timmar att slå ihjäl. Och var spenderas dessa bäst om inte på gymmet och deras interval sculpt pass? Det var faktiskt ett riktigt tufft pass och det kändes hur bra som helst. Sarah och Kai kom dock inte med mig och Dani till passet utan körde sitt eget lilla styrkepass. De satsarna. Rätt kul var det att se att Sarah var nästan lika stark som gymstammisen och biffen Kai. Men sedan är hon ju skidskytt på ungdomsolympisk nivå också...

På culinary arts i veckan har vi lagat quiche (jag och Dani gjorde räkpaj) och i morgon ska vi baka wienerbröd (varför de kallas Danish pastries på engelska har jag fortfarande inte fattat). På journalism har vi nu börjat jobba på vår andra "mug shot page". Jag blev tilldelad en personalsida och ägnade hela lektionen idag åt att springa runt i skolan och leta efter personal som inte fått sina porträttbilder tagna. Extra jobbigt eftersom hälften av den hade efternamn jag inte kunde uttala... Och så är det ju engelskan förstås - vi har läst klart The Crucible och har nu börjat kolla på filmen.

Jag har faktiskt varit riktigt aktiv i veckan och gymmat i princip varenda dag. I måndags gick jag dit med Dani, i tisdags hade vi volleyboll så då skippade jag gymmet och i onsdags både gick jag ut och sprang på morgonen före skolan samt gick till ett pass och yoga på kvällen. Förresten, på tal om vår volleybollmatch - vi vann för första gången på hur många veckor som helst! Det var riktigt spännande där ett tag med 1-1 i set och 21-21 i poäng, men Ashley servade stabilt och gav oss en seger. Extra skönt kändes det dessutom eftersom det var vår sista vanliga match för säsongen.

Idag efter skolan hade vi young associates, där de första bidragen till elevutställningen nu har börjat komma in (vilket påminner mig om att jag borde avsluta min skulptur...). Efteråt åkte vi hem (med ett stopp på Save On för att köpa mjölk) och medan Dori volontärjobbade på The Y lagade jag riktig svensk husmanskost i form av raggmunkar för hela slanten. De blev riktigt goda, och jag tror att åtminstone Alisha och Dori verkligen gillade dem. I brist på lingonsylt fick vi köra på tranbärssylt i stället, vilket fungerade nästan lika bra. Som de kanadensare Alisha och Dori är fick de mig att äta min sista "efterrättsraggmunk" med jordnötssmör, sirap och hallonsylt. Och med de påläggen kan jag ju inte säga att det var annat än gott, men det var ju knappast en raggmunk längre...

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar