måndag 27 juni 2011

Vi vill ha mål, mål, mål

Så, då var visumansökningen postad och klar och på väg till kanadensiska ambassaden London, där den förhoppningsvis hinner behandlas innan det är dags för mig att åka.

Mycket nöjd med mig själv sitter jag nu bänkad framför fotbollsVM och England-Mexiko. Egentligen är ju fotboll ganska tråkigt att kolla på, särskilt eftersom det knappt blir några mål, men är det VM så är det. Dessutom är datorn (Facebook, Skype och självklart bloggen) ett lagom komplement mellan målen.

Ikväll har jag till och med hunnit med att titta lite på de stipendieansökningar jag ska skicka iväg. Jag har redan sökt några stipendier och tyvärr inte fått något, men det är bara att fortsätta kämpa! Om man inte försöker får man ju garanterat inga pengar!

Ooooh, där blev det nästan mål!

Kan för övrigt glatt meddela att kaffemaskinen är återställd och producerar åter varm choklad på löpande band till alla på Framtidsboxen! Det kändes som att återse en gammal vän när jag tappade upp dagens första (av fyra) kopp  i morse!

Livet rullar, och snart är det NUSS!

Avslutar med ett citat myntat av allas vår idol, fisken Doris:
"Fortsätt simma"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar