lördag 25 juni 2011

Money, money, money

Idag har jag varit duktig: i princip alla visumpapper är färdiga (väntar bara på bankchecken som krånglade)! Dessutom har jag hunnit med att jobba lite, vilket innebär mer pengar till kanadakassan! Yeey!

En sak som fortfarande står som ett litet frågetecken när det gäller mitt kanadaår är hur frågan med pengar och bankkort ska lösas. Eftersom det förmodligen kommer att kosta extra att ta ut pengar med mitt vanliga kort när jag är i Kanada så funkar det inte att använda det på samma sätt som jag gör nu, dvs att jag handlar med det i stort sett överallt och tar ut småsummor ur bankomaten. Därför kommer jag förmodligen att öppna ett nytt konto i en kanadensisk bank när jag kommer dit. På det kontot kan jag sedan sätta in lite större summor som jag tar ut från mitt nuvarande konto någon gång ibland, och sedan använda det kortet ungefär som jag använder mitt kort nu. Detta verkar just nu som den smartaste lösningen, hoppas bara att det funkar att upprätta ett konto i Kanada trots att jag inte är arton.

Hade tänkt skriva lite om Kanada och varför jag har valt att åka just dit, men hinner tyvärr inte. Måste laga klart maten (paj=mums) medan mamma och pappa är och hämtar lillebror och mormor som har varit på Mallorca. Vissa har det bra!

Senare ikväll blir det Risk hos Joosti, må bäste kvinna eller man vinna!

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar