torsdag 23 juni 2011

Himlen är oskyldigt blå

Gårdagen gick bra och blev bra. Det var kul att träffa lite folk igen efter att i princip ha varit helt isolerad från socialt umgänge sedan sommarlovet började (med undantag från alla underbara människor på jobbet förstås då, dem får jag inte glömma!). Synd att grillen var upptagen men tur att man har varit scout så man lyckades fixa en riktigt bra marshmallowsglöd i engångsgrillen!

SUM-SIM är fortfarande ett stort frågetecken i min kalender och i mitt huvud. Samma fråga som i tisdags: simma eller inte simma?

Jag kan meddela att det inte har hänt så jättemycket med den tjocka högen med visumpapper. Förutom att den har förflyttat sig från köksbordet till min säng. Hade tänkt ta tag i den ikväll men får se om jag orkar. På grund av kaos med en viss bankcheck som tydligen inte fanns utan måste beställas så kan vi ändå inte få iväg pappren förrän tidigast på tisdag, vilket ger mig lite tid att spela på. Och jag var faktiskt och tog ett mycket vackert passfoto i eftermiddags, så har kommit en liten bit så vägen i alla fall!

 Vad tycks?

Har även en lite sorglig nyhet att berätta: kaffemaskinen fick slut på chokladpulver idag, vilket innebar att jag fick nöja mig med en kopp varm choklad! En! Inte okej!

I övrigt är det väl också värt att nämna att det är låghelg och midsommar i morgon. Jag hoppas på trevligt umgänge och något bättre väder än idag. Som det är utanför fönstret just nu är inte så dumt - kvällssol och inte ett moln i sikte. En solglimt och en bit blå himmel på midsommar väl inte för mycket begärt?

Okej, detta inlägg kom inte heller att handla särskilt mycket om Kanada. Men ge er till tåls, det kommer!
 
En sista grej bara. Mamma kom precis förbi med ett glas hemgjord fläderblomssaft. Det om något är sommar!

Puss!

2 kommentarer:

  1. Chokladmaskinen MÅSTE fixas :C

    SvaraRadera
  2. Jaa, tänk dig två veckor till utan varm choklad! :O

    SvaraRadera