tisdag 21 juni 2011

Fångad av en stormvind

Hehe blev visst lite av ett tema med låtnamn som rubrik... Kände mig bara tvungen eftersom den just denna fantastiska låt passar ganska bra in på hur livet känns just nu.

Precis som livet kommer detta inlägg förmodligen att bli ganska rörigt, men ni får ha överseende med det helt enkelt!

Jag måste ändå säga att dagen började bra: inget regn och sällskap med Linda till jobbet, som idag bjöd på diverse teambuildingaktiviteter, föreläsning och diskussioner om inflytande och FN:s barnkonvention (som för övrigt är fantastisk) och mycket annat skoj! Hoppsan, höll nästan på att glömma de fyra kopparna gratis varm choklad från kaffeautomaten i lunchrummet! Älskar mitt sommarjobb! Apropå sommarjobb så vill jag passa på att sända en tanke till de tappra eldsjälarna som sliter på Fyrishov med sommardaglägret (bland andra Julia, http://juliakindlund.forme.se/)!

Men, säg den dag som är perfekt (det är nu kaoset börjar)?
Vad upptäcker man nämligen på köksbordet när man kommer hem från jobbet och har hjälpt mamma att laga mat? Jo, ett brev från STS (vad kan det här vara? tänker jag först glatt) innehållande en säkert 50 sidor tjock bunt med olika visumansökningspapper, instruktioner och intyg, de flesta på  långt ifrån sommarlovsanpassad engelska... (och detta kallar de för ledighet?)

Visumpapprena hinner jag dock inte utforska närmare eftersom jag måste rusa iväg till träningen, som går sisådär (läs: dåligt). Ska man ta fram det positiva kan jag meddela att tröttheten i bassängen som förföljde mig förra veckan tycks ha avtagit (faktum kvarstår att jag är i väldigt dålig form). Anledningen till förbättringen är förmodligen att jag har slutat ta min allergimedicin sedan jag började misstänka att det var den som var skurken i dramat...

En mindre rolig sak med träningen var att min rygg är pain igen, inte kul. Men jaja, jag ska inte tråka ut er med gnäll. I stället ska jag kanske ta och komma till det som det här inlägget egentligen skulle handla om: SUM-SIM sommar 2011 (ungdoms-SM i simning). Simma eller inte simma? Jag är inte ens i närheten av att vara kvalad men behövs till två lagkapper, utan mig blir det inga lag. Jag är i valet och kvalet om man säger så - visst, det är min sista chans att någonsin få simma ett SUM-SIM och jag har aldrig varit med på något förut så det skulle vara kul att få veta hur det är. MEN jag kommer inte att kunna träna hela tiden fram till tävlingen, vilket innebär att jag kommer att simma dåligt, skämma ut både mig, laget och klubben. Man vill ju inte precis komma till ett mästerskap otränad...

Hjälp mig, vad ska jag göra?

Mitt liv är kort sagt lite rörigt just nu, och det blir inte precis bättre av att morgondagen kommer att bli kaos (orkar inte gå in på det nu, och ni skulle ändå inte orka läsa om det. Faktum är att jag är imponerad av att ni kommit så här långt). Nu kanske ni i alla fall förstår rubriken till detta alldeles för långa inlägg, som visst inte kom att handla särskilt mycket om Kanada alls. Aja.

Godnatt på er, nu ska jag gå och äta vattenmelon!

Förresten, höll på att glömma! Min fantastiska vän Mathilda åker till Thailand i morgon, jag hoppas att du får det BÄST! Och nej, jag är inte avundsjuk. Inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar