måndag 2 juli 2012

Sista tiden i Kanada, del 1


Hej på er!

Sitter just nu på flygplanet mellan Vancouver och London och skriver detta inlägg. Tänkte redogöra lite kortfattat för de senaste två veckornas händelser. Vart var vi någonstans? Sista skoldagen, eller hur? Det var förra måndagen, den 18e juni. Dagen efter inledde jag, Dani och Sonja med att gå ut och käka frukost. Efter mycket om och men bestämde vi ss för att gå till Camelot Court, där vi käkade pannkakor, french toast och omelett. Gott var det, och mycket var det.

Efteråt skjildes vi åt. Sonja åkte hem och jag och Dani gick först hem till mig en kortis och sedan till gymmet. Vi körde deras bootcamppass, som under sommarhalvåret hålls utomhus. Trots att det såg lagom molnigt ut stekte solen och formen var överhuvudtaget inte på topp. Men det var ändå skönt att få lite motion, det har blivit alldeles för lite av det på sistone...

Senare på kvällen var det min tur att laga middag igen, och den här gången körde jag på vad som är något av en klassiker i min familj: tonfiskpasta. Tur var det väl att Kaitlin och Alisha var hos sin pappa den här veckan eftersom ingen av dem gillar tonfisk. Dori verkade i alla fall tycka att det var gott.

Onsdagen ägnade jag åt lite allt möjligt smått och gott. Jag gick till ett styrkepass på gymmet på morgonen och ägnade sedan eftermiddagen åt bloggen och att baka jordgubbs- och rabarbermuffins. På kvällen bjöd Dori ut mig på middag. Vi gick till en nyöppnad japansk restaurang som har – trumvirvel – ät-så-mycket-sushi-du-vill. Eftersom min magsäck lämpligt nog är expanderad till max just nu passade den lilla ”ät-så-mycket-du-vill”-detaljen perfekt för mig. Det hela gick till som så att vi fick en lista på alla olika sorters sushibitar, rullar och allt vad det nu är, plusen massa annat gott också. Sedan var det bara att bocka av på listan vad vi ville beställa, och sedan blev vi serverade allteftersom vi åt vår väg genom mängder av olika sorters mat. Jag är säker på att jag åt minst en 30-40 sushibitar… Inte bara var det mycket mat, det var otroligt god sushi också, och när vi till slut mätta och belåtna begav oss hemåt hade jag en rejäl matbebis i magen.
Menyn



Dori hugger in på godsakerna







Jag med den allra sista biten sushi

Senare den kvällen mötte jag upp med NoeLani, Bryn, Katie och Hannah på Denny’s. Mätt som jag var nöjde jag mig med ett glas vatten medan de andra beställde in både milkshakes, pommes frites och friterade mozzarellastavar. Efteråt begav vi oss ut och vandrade och var allmänt random en stund medan vi väntade på att Bryns mamma skulle hämta upp oss. Här är resultatet av denna ramdomness:

En likblek Bryn., NoeLani och jag


Katie, NoeLani och Bryn

NoeLani. Bryn och Hannah



Så småningom hämtade Bryns mamma upp oss från Timmys och vi åkte hem till henne. Alisha slöt upp med oss och vi tältade i Bryns trädgård, något som var väldigt mysigt men rätt läskigt när hunden började skälla som en besatt. Björn är nämligen väldigt vanligt förekommande i området där Bryn bor, och en björn är ju inte precis vad man vill ha nosandes i sitt tält mitt i becksvarta natten. Hur som helst klarade vi oss undan med livet i behåll, och hade en väldigt mysig natt med Katies specialcupcakes med oreos, mina jordgubbs- och rabarbermuffins, ett antal omgångar av Catchphrase och en väldans massa prat.

På morgonen hade Bryns mamma dukat upp frukost åt ss inne i köket, och sedan vi ätit packade vi ihop våra saker och gjorde oss redo att åka hem. Jag och Alisha bestämde oss för att promenera hem och lastade därför våra saker i Kaites bil när hon blev upphämtad. Sedan gav vi oss iväg längs vägrenen i stekande hetta. Någon timme senare var vi hemma och satte genast igång att packa ihop och förbereda allt vi behövde för senare den kvällen. Vi hade nämligen organiserat ett party ute vid Ness Lake, där min värdfamilj äger en bit land. Så vi packade bilen full med sovsäckar, tält, liggunderlag, vattendunkar och mat, och begav oss vid tvåtiden ut till stranden tillsammans med Kaitlin, hennes kompis Millie samt Martin.

Allteftersom eftermiddagen fortskred anlände mer folk, till exempel Katie, Hannah, Jennifer och Jasmin. Vi badade i sjön, som faktiskt inte var på tok för kall, grillade hot dogs och åt grönsaker med dipp till middag, hoppade studsmatta och satt kring brasan (eller snarare kring antimyggljuset vi och placerat mitt på gräsmattan) och chillade. Dori kom ut en sväng och jag spelade volleyboll med henne, Kaitlin och Millie. Det blev en sen kväll och jag gick inte och la mig förrän runt tretiden på morgonen, men lyckat blev det i alla fall, så jag är väldigt nöjd! Här är lite bilder från kvällen:
Kaitlin och Millie



Maya och Jessica


Smores!

Jessica, Jasmine, Alisha och Maya

Jennifer och Katie grillar marshmallows

En äkta Katie-cupcake
Senare under kvällen

På morgonen steg jag och Alisha upp och stekte pannkakor till hela gänget. Bananpannkakor med blåbär och choklad. En klick smör och lite sirap på det så har ni den perfekta campingfrukosten! Mums! Sedan återstod förstås städning och ihoppackning av alla saker innan vi kunde bege oss tillbaka in till stan vid tolvtiden.

Detta får vara nog för nu. Jag har nu fem timmar kvar till London, sedan återstår dryga två timmars väntan samt en två-tre timmars flygning till Arlanda. Ska bli så kul att komma hem igen!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar